Zor Sorulara Kolay Yanıtlar
Ana Baba Okulu

Program Akışı

23 Şubat 2019, Cumartesi
09.30-09.50 / Kayıt
9.50-10.00 / Açış Konuşması
10.00-11.30 / Doç. Dr. Azmi Varan
 “Anne Babalığın Farkında Olmadığımız Yanları”
MEF Okulları Ulus Kampüsü / Büyük Konferans Salonu
Ara / 11.30-12.00
12.00-13.30 Sunumlar

Not: Katılım sınırlı olacağı için kayıt yaptırmayı unutmayınız!

 

null

Sunumlar İçin Başvurunuzu Aşağıdaki Bölümlerden Yapabilirsiniz

Anne Baba Olarak “An”da Kalabilmek

Anne baba olarak geçmişi sorgulayıp gelecek için kaygı yaşıyor olabilirsiniz. Tüm bunlar olurken zaman tek ve gerçek olarak şu anda yer alıyor. Dünün pişmanlıkları, geleceğin kaygıları arasında çocuğunuzla bugünü yakalamanız için çaba harcamalısınız. Ona hayat yolculuğunda rehberlik ederken, karşılaştığı zorluklar için en iyi öğrenme fırsatlarını sunmanız gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz.  Bu süre içinde anne-babanın tek yapması gereken, duruma müdahale etmek yerine çocukla sohbet içinde kalmak ve onun kendi başına bir çözüm geliştirmesini desteklemektir. Bu sunumda stres yaratan durumlarda çocuğunuzun rahatlamayı öğrenebilmesi için sevginizi, şefkatinizi göstererek model olmanın yollarını keşfedebilirsiniz. Sakin, güler yüzlü, kendine güvenen, hayata ve ailesine pozitif duygularla bakan bir anne ve bir baba olmak için ipuçları yakalayabilirsiniz.

Didem Yıldırım
Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 60 dk

Aslında Hepimiz Bir Matematikçiyiz!

Matematik gerçek yaşamda hep karşılaştığımız, günlük yaşamdaki problemleri çözerken en çok başvurduğumuz, mesleğimiz her ne olursa olsun bir yerinde mutlaka kullandığımız ve akıl yürütürken rasyonel sonuçlara ulaşmamızı sağlayan bir dildir. Öte yandan da literatüre “kaygısı” ile geçmiş olan tek derstir. Ebeveynler olarak matematik dersine karşı kaygı oluşturmamak için ve çocuklarımızda oluşan kaygıyı azaltmaya yönelik neler yapabiliriz? Bir yandan zihinlerimizde kalıtsal bir özellikmiş gibi tanımlanan matematikteki başarı algısını birlikte değiştirmeye çalışırken diğer yandan “Matematik başarısı, akademik başarının önemli bir kısmı mıdır?” sorusuna cevap arayacağız. Bu anlamda çocuklarımıza matematik dersi ile ilgili sorduğumuz soruları, evde ve arabada matematik dersi üzerine yapılan sohbetleri, başarı tanımımızı ve yanlışlar karşısındaki tutumlarımızı paylaşarak yeni pencerelerden bakmaya ne dersiniz?

Serap Kıratlıoğlu
Matematik Bölüm Başkanı

Simge Sohtorik

Matematik Öğretmeni

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 60 dk

Z Kuşağının İzinde

21.yüzyılın ilk nesli olan ve z kuşağı  olarak adlandırılan 2000 sonrası doğumlular, içine  doğdukları internet ve dijital dünyanın da etkisiyle bu dinamiklerden farklı bir dünyada yetişmiş olan bizlerden, yaşamda farklı bir seyir izleyecekler gibi görünüyor. Edilgen olmayan tutumları, bireysel mutluluğa olan yatırımları ve farklılıkları daha kolay kabul ederek toplumsal tabuları yıkacakları öngörülen  bu nesille iletişim kurabilmek için biz yetişkinler de kendimizi modifiye  etmek zorunda olduğumuzu her geçen gün daha iyi anlıyoruz. Peki, x ve y kuşağından gelen anne-babalar bu dijital çocuklarla nasıl iletişim kurmalı ve onları nasıl yönlendirmeliler? Sunumumuzda z kuşağının özelliklerini ve onlara doğru eşlik etme konusunda ipuçlarını paylaşacağız.

Öykü Yavuzer

Psikolojik Danışman

Begüm Topaloğlu

Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 75 dk

Büyüyen Gelişen Çocuklarım

Sağlıklı çocuklar yetiştirmenin ve onlarla iyi iletişim kurmanın ilk şartı, her yaşa özel gelişim özelliklerinin iyi bilinmesidir. Ön ergenlik dönemi, ergenliğin izlerinin görülmeye başlandığı, hem ailenin hem çocuğun kendini tekrar tanıdığı özel bir süreçtir. Sunumda ergenliğin tanımı, ergenlerin beyin gelişimi ve bu süreçte onların gelişimine katkı sağlayacak aile tutumları paylaşılacaktır.

Seda Kayacık

Psikolojik Danışman

Yeşim Tuncer

Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 60 dk

İletişim Anahtarları

İletişim, insanlar arasındaki duygu ve düşünce akışı;  anlatma, anlama ve anlaşma sürecidir. Toplumsal bir varlık olan insanın temel ihtiyaçlarından biridir. İletişim toplumun en küçük birimi olan aile içerisinde başlar. Bu nedenle aile içerisinde kurulan iletişimin niteliği,  çocuğun sağlıklı iletişim becerileri geliştirmesinde büyük önem taşır.  Eşlerin kendi aralarında ve çocuklarıyla doğru iletişim kurabilmesi çok önemlidir.  Çocuğun öz güvenini ve öz saygısını geliştirebilmesi, kendisini doğru ifade edebilmesi,  kendisiyle ve çevresiyle uyum içinde olabilmesi ailesiyle kurduğu iletişime bağlıdır. Aile içerisinde sağlıklı iletişim kurabilen çocuklar, hayatlarının ileriki evrelerinde de bu alışkanlıklarını sürdüreceklerdir. Doğru iletişimin bazı anahtarları vardır. Peki, bunlar nelerdir? Anne babaların çocukları ile doğru ve etkili bir iletişim kurabilmelerinin anahtarlarını paylaşacağımız sunumumuza sizleri bekliyoruz.

İffet Demirci

Psikolojik Danışman

Ayça Fırat

Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 60 dk

MEF’te Dil Öğrenim Yolculuğu

Globalleşen dünyamızda ikinci bir dil bilmenin önemi her geçen gün artmaya devam etmektedir. Dil edinim/ öğrenim süreçleri uzun soluklu bir yolculuk olup bu süreçlerin eğitim kurumları tarafından literatürde adreslenen bilimsel veriler ışığında yapılandırılması ve çocukların bu süreçten keyif alabilmeleri büyük bir önem taşımaktadır. Atölye çalışmasında, MEF’te ana dil öğrenme modeli baz alınarak hazırlanmış hedef dil program detaylarını örnek çalışmalar üzerinden görecek olan katılımcılar kendi dil öğrenme serüvenlerini de gözden geçirme fırsatı bulacaklardır.

Sibel Uluköy

K-8 İngilizce Program Koordinatörü

Gökben Şahin

İlkokul İngilizce Takım Lideri

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 60 dk

Kaygım Var / Derdim Var

Anne babalar olarak günümüzün yoğun koşuşturmaları ve telaşı içinde yaşadığımız endişeleri fark edebiliyor muyuz? çocuklarımız bu duyguları hangi yoğunlukta yaşıyor? Çocuklarımızın başarılı olmasını isterken onların kendilik algılarını kabul edebiliyor muyuz? Kendilik algılarını kabul etmeyip başarısız olma duygusu ile onları baş başa mı bırakıyoruz? Endişe ve telaşın yoğun yaşandığı günümüzde çocuklarımızı nasıl destekleyebiliriz ve bu durumu dert olmaktan nasıl çıkarabiliriz? Bu sunumda kaygı, korku var olma çabası ve bu duygularla barışık ve kabul edici yaşamanın yollarını birlikte araştıracak ve bulmaya çalışacağız.

Gülfidan Kement Nikbay

Psikolojik Danışma Rehberlik Bölüm Başkanı

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 75 dk

3D / Dijital Dünyada Denge

İnternet; görmeden bakmak, seslenmeden konuşmak, yorulmadan hareket etmektir. Yaşamı kolaylaştıran dijital aletler yavaş yavaş yaşamın kendisi mi olmaya başlıyor? İnternetin büyülü dünyası kara deliğe dönüşür mü? Sağlıklı internet kullanımı ile  kastedilen nedir? Aileler internet kullanımına ilişkin etkili neler yapabilir? Sorularına sizler de çözüm arıyorsanız, atölyemize bekliyoruz.

Mine Çiğdem

Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 75 dk

Çocuğumun Gelişimine Nasıl Yardımcı Olurum?

Sık sık  “Çocuğumun gelişimine nasıl yardımcı olurum?” sorusununun yanıtını ararız. Atölyemizde bu sorunun yanıtlarını arayacak ve bundan yola çıkarak çocuklarda sorumluluk alma becerisini, sosyalleşmeyi, öz güven geliştirmeyi, küçük kas gelişimini, görsel dikkat ve işitsel dikkatini geliştirecek yazılı dokümanlar paylaşacağız. Çeşitli yaş gruplarında kullanabileceğiniz kutu oyunları, öğrenci-veli kitapları, siteler ve filmlerden oluşan önerilere de çalışmamızda yer vereceğiz. Sorularınızla yol alacağımız, herkesin merak ettiği bu soruların yanıtlarını birlikte paylaşacağımız atölyemize sizleri bekliyoruz.

Nesrin Taşdemir Yılmaz

Uzman Psikolojik Danışman

Emel Örkü

Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 75 dk

Robotumu Kodluyorum

Bilgisayar programlama, artık 21. yüzyıl için zorunlu bir beceri. Kodlama veya programlama öğrenmek çocuklara; sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, sorunlarla karşılaştıklarında yaratıcı düşünebilme gibi beceri ve yetenekler kazandırıyor. Sadece kodlama öğrenmek yeterli değil, bu kodların uygulamalarını somut halde görmek için en ideal yol robotları kontrol etmek ve kodlarla elektronik nesneler arasında ilişki kurmak. Bu etkinlikte, okulumuzda anaokulundan lise son sınıfa kadar uyguladığımız kodlama ve robotik eğitimimiz hakkında kısa bir bilgilendirme yaptıktan sonra; birlikte kodlamayı öğrenip robotlarımızı kodlarımızla çalıştıracağız.

Kemal Gültekin

Bilişim Teknolojileri Bölüm Başkanı

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 60 dk

ÖNEMLİ NOT: Velilere yönelik bir etkinliktir.

Çocuğumla Nasıl Oyun Oynarım?

Atölye çalışmamızda, oyun oynamanın sihirli gücünü görmeye hazır mısınız? Çocuğunuz ister 4 yaşında isterseniz 10-14 yaşlarında bir ergen olsun, onunla oynacağınız bir oyun, herhangi bir konuda sizin ona vereceğiniz nasihatten daha etkili olabilir. 21. yüzyılda artık çocuklarımızın, dünyalarına “onlar bize izin verdiği kadar” konuk olabiliyoruz. İşte o anlarda iletişimde “ …ben senin yaşındayken diye başlayan veya devam eden bir replik kullanmaktansa, çocuğunuzun kurduğu oyunun başrolünü almanız, sizi onun kahramanı yapmaya yetebilir. Gelin oyun oynayalım…

Öznur Büber

Psikolog

Demet Polat

Psikolojik Danışman

Sunum Düzeyi ve Süresi: Genel / 75 dk

Biz Doğuştan Yaratıcıyız. Ya Siz?

Günümüzde “öğrenmeyi öğrenmek” önemli kavramlardandır. Bu kavramın içselleştirilmesinde yaratıcı düşünme becerisini önemi büyüktür. Yaratıcı düşünme, doğuştan gelen bir beceri olmasının yanında etkili bir eğitim ile yükseltilebilen bir beceridir. Öğrenenlerin yaratıcılık düzeylerini ortaya çıkarmak, yaratıcı düşünmeyi destekleyici etkinliklerle yeteneklerini geliştirmek için ilkokul yıllarında yaratıcı düşünme becerisinin kazandırılması önemlidir çünkü yaratıcılık, sosyal hayatta ve iş hayatında aktif şekilde etkisini sürdürecektir. Atölye çalışmasında, yaratıcılık hakkında paylaşımlar, MEF’te örnek yaratıcılık çalışmaları ve yaratıcılığı geliştirmek adına yapılabilecek öneriler paylaşılacaktır.

Beril Altın

Sınıf Öğretmenleri Koordinatörü

Aylin Tavukçuoğlu

Sınıf Öğretmeni

Sunum Düzeyi ve Süresi: İlkokul / 60 dk

Bizi Takip Edin