Tarih

Tarih derslerinde amacımız öğrencilerin;

  • Demokrasiyi öğrenmelerine ve uygulamalarına fırsat vermek,
  • Geçmişten günümüze insanlığın mirasını kavramalarını sağlamak,
  • İnsanlık tarihinin farklı dönemlerini anlamak için gereken kavram, olay, olgu, kişi ve kurum bilgilerini kazandırmak,
  • Tarihî olayların, meydana geldiği dönemin siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dinî özelliklerini yansıttığını ve bu nedenle bir olayı değerlendirirken olayın meydana geldiği dönemin koşullarını dikkate almanın gerekliliğini kavramaları,
  • Millî kimlik ve aidiyet duygularını geliştirerek Türkiye’nin küreselleşen dünya içindeki yerini ve rolünü kavramaları,
  • Belirli bir tarihî olay veya olgunun farklı bakış açıları veya tarih görüşleri doğrultusunda çeşitli biçimlerde değerlendirilip yorumlanabileceği konusunda farkındalık oluşturmaları ve bu farklı anlayışlara saygı duymaları,
  • Toplumsal birlik ve dayanışmanın sağlanması ve sürdürülmesinin yanı sıra millî kimliğin oluşmasında ortak tarihin rolünü kavrayarak kültürel ve tarihî mirasa sahip çıkan bireyler olarak yetişmeleri,
  • Yaşadıkları toplum, ülke ve dünyanın bugünlere nasıl geldiğinin farkındalığını kazanarak, günümüzde olup bitenleri yorumlamayı ve geleceğe yönelik projeksiyonlar oluşturabilmeyi kapsayan bir tarih bilinci geliştirmeleri,
  • Olumlu yönde bireysel gelişimlerine yardımcı olmak,
  • Tarih ve diğer sosyal bilimlerle ilgili temel bilgilerle donatılmasını sağlamak.

MEF Bahçeşehir Lisesinde Tarih Öğretimi

MEF Bahçeşehir Lisesinde aktif tarih öğretimi yapılmaktadır. Bu sistemde öğrenci bilginin pasif alıcısı değil aksine onu işleyip kendine göre yapılandıran kişidir. Öğrencilerin bilgiyi yapılandırması sürecinde özellikle ön öğrenmelerinin etkisi büyüktür. Aktif öğrenme sistemi bu noktada  uyguladığı öğretim teknikleri ve yöntemleriyle öğrencilerin bilgiyi aktif yapılandırmalarını sağlar. Araştırma yoluyla öğrenme, proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli öğrenme, keşfederek öğrenme, probleme dayalı öğrenme, deneyerek yaşayarak öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme bunlar içinde yer alır.Bu öğretim sistemi “amaç-süreç-değerlendirme” den oluşmaktadır. Amacı; okulda öğrenciye kazandırılmak istenen davranışları, tutum ve kanaatleri içerir. Süreç aşamasında öğrencilerin eğitim yaşantılarını ele alır. Değerlendirme aşamasında öğrenci başarısının tespitini ve gerekli düzeltmelerin yapılmasını içerir. Yapılan izleme sınavlarında öğrencilerin eksik kaldıkları kazanımlar tespit edilerek bu kazanımlara yönelik ek çalışmalar yapılır. Öğrencilerin öğrenme sürecine bizzat katıldıkları aktif öğrenme ortamında; öğrenci kendi düşüncesini kullanabilir, gerektiği durumlarda kendi kendine karar alabilir ve kendi zihinsel süreçlerini yapılandırabilir. Aktif öğrenme sisteminde öğrenci, öğrenme esnasında ilgi ve alaka duyduğu konulara bizzat katılarak öğrenir.Öğrenci neyi nasıl öğreneceğine karar verir. Ayrıca bu sayede; öğrencinin istek ve kabiliyetlerine yönelik öğrenme de en üst düzeyde gerçekleşir. Böylelikle problem çözme, analitik ve yaratıcı düşünme, bağ kurma gibi öğrencilere kazandırılması gereken nitelikler ön plana çıkabilecektir.

Tarih Öğretiminde Ders Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi

Öğrenen, sadece öğretmenin anlattıkları ile yetinmemekte bizzat kendisi araştıran, inceleyen, bilgi ve deneyimlerini öğrenme sürecine katabilen birey olmaktadır. Öğrenme çevresi ise sınıf sınırlarını aşmakta, öğrenme her yerde gerçekleşebilmektedir. Bu nedenle kültürel değerlere sahip bir bütünü çeşitli araçlarla korumayı, incelemeyi, değerlendirmeyi ve özellikle halkın estetik beğenisini arttırmayı ve eğitimini geliştirmeyi amaç edinen müzeler gerçek eğitim/öğretim (öğrenme çevreleri) ortamlarına çok uygun mekânlardır. Çağdaş müzelerin ileriye yönelik eğitsel, araştırmacı, yaratıcı ve yönlendirici etkinlikleri nedeniyle günümüzde müze kavramı daha da önemli hâle gelmiştir. MEF Bahçeşehir Lisesi olarak tarih öğretimi sürecinde   gezilerin ve müze eğitiminin önemine inanmaktayız. Bu nedenle her seviyede yurt içi ve yurt dışı geziler düzenlemekte ve bu gezilerimizde mutlaka müze eğitimine de yer vermekteyiz.

Bizi Takip Edin