alanya lavabo acma,alanya tikanik acma,alanya tikanik acma,
MEF BAHÇEŞEHİR İLKOKULU - İlkokulumuz
MEF BAHÇEŞEHİR İLKOKULU KAYIT BİLGİSİ
Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi almak ve kayıt formuna
ulaşmak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.
MEF BAHÇEŞEHİR İLKOKULU
Bahçeşehir 2. Kısım Mah. Pazartürk Cad. Ebru Sok. No:4/1 Bahçeşehir-Başakşehir-İstanbul
T: (0212) 672 03 00 F: (0212) 672 33 43


MEF Bahçeşehir İlkokulu


MEF İlkokulu, eğitim felsefesini Tam Öğrenme Modeli ile kavram, bilgi, beceri, tutum, davranış elementleri üzerine kurmuştur.


Buna bağlı olarak 1 ve 4. sınıflarda öğrenci merkezli eğitime işlerlik kazandıran "sorgulamaya dayalı eğitim" yapılmaktadır. Sorgulama programına temel teşkil eden ünite planları, o şubede derse giren bütün öğretmenler tarafından ortak olarak hazırlanır.

Eğitimde Ölçme Değerlendirme ve Program Geliştirme Birimi rehberliğinde öğrencilerin ihtiyaçlarına ve derslerin kazanımlarına yönelik yapılan planlarla öğrencilerin araştırmaları, tartışmaları, çözmeleri, öneri sunmaları, günlük yaşantıyla bağlantı kurmaları, sunmaları, arkadaşlarına öğretmenleri amaçlanmaktadır.

Öğrenciler yanlızca nota dayalı ölçme araçları ile değerlendirilmezler. Derslerde aynı zamanda oldukça zengin, notsuz - alternatif ölçme ve değerlendirme araçları da kullanılır. Rubrik (öğrenci ve öğretmenler tarafından ortak olarak belirlenen kriterler çizelgesi) çalışmalarıyla, öğrencinin olumlu davranışlara ve öğrenmenin önemine ilişkin farkındalık düzeyinin artması ve kendisini daha yakından tanıması sağlanır.

Öğrencinin çalışma alışkanlığı, tutum, davranış, beceri gelişimi ve derslerdeki başarısı, her ders için ayrıntılı olarak ayrı ayrı ele alınır. 1. ve 3. Çeyrek dönem sonunda Gelişim ve davranış karnesi ile veliler bilgilendirilir. Gelişim ve Davranış Karnesi, öğrencilerin kişisel gelişimlerini, çalışma alışkanlıklarını ve derslerdeki başarılarını ayrıntılı olarak gösteren notsuz bir karnedir. Her dersin açılımı ayrıntılı olarak yapılmıştır.

Öğrencileri, bir yıl boyunca edindikleri bilgi, tutum, davranış ve becerilerine ilişkin hazırladıkları portfolyo dosyaları ile gelişimlerini bizzat kendileri, annelerine ve babalarına sunarlar. Bu sunum; yıl içinde yarım saat süre ile öğrenci merkezli veli toplantısı adıyla gerçekleştirilir. Sunumda teknolojinin tüm olanaklarından yararlanılır. Dolayısıyla veliler çocuklarının gelişimlerini, bizzat çocuklarının yaptığı sunumlarla görme fırsatı bulurlar.

Öğrencilerin gelişimi aylık gözlem formlarıyla ve rubriklerle izlenir. 4.sınıfta her ünite sonunda öğrencilerin ünite ile ilgili kazanımları yönelik olası eksik ya da yanlış öğrenmeleri izleme testleri ile kontrol edilir. Öğrencilerin var ise eksik ya da yanlış öğrenmeleri düzeltilerek ve tamamlanarak bir sonraki üniteye geçerler. Sonuçlar veli ile paylaşılır.

4. sınıfta öğrenci başarısını değerlendirmek amacıyla bir veya daha fazla üniteyi kapsayacak şekilde izleme ve erişi sınavları uygulanır.

2-3 ve 4. sınıflarda düzenli aralıklarla öğrencilere Ölçme Değerlendirme Birimi tarafından deneme sınavları uygulanır.