alanya lavabo acma,alanya tikanik acma,alanya tikanik acma,
MEF BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU - Eğitsel Etkinlikler
MEF BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU KAYIT BİLGİSİ
Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi almak ve kayıt formuna
ulaşmak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.
MEF BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU
Bahçeşehir 2. Kısım Mah. Pazartürk Cad. Ebru Sok. No:4/1
Bahçeşehir-Başakşehir-İstanbul
T: (0212) 672 03 00 F: (0212) 672 33 43


Fen Bilimleri Etkinlikleri


 

Fen Proje Etkinliği
Fen Proje Etkinliğinin amacı; öğrencilerin araştırma becerilerini kullanarak, bilimsel çalışma metotlarını kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Proje çalışmalarının temelinde her öğrencinin; kendini yönetme, iletişim, araştırma becerilerini geliştirmesi yer alır. Proje etkinliğinde yer alan öğrenciler; beyin fırtınası, tartışma, problem çözme gibi yöntemleri kullanarak bilimsel proje konularını belirlerler. Belirlenen proje konuları doğrultusunda farklı kaynaklardan yararlanarak, probleme çözüm bulmak amacıyla bir hipotez oluştururlar. Bu hipotez, deneysel verilerle desteklenir ve ortaya çıkan ürünler yıl sonunda düzenlenen Bilim Şenliği’nde öğrenciler tarafından sunulur.

Astroloji ve Uzay Etkinliği
2008-2009 eğitim öğretim yılında, The Partner School Science Programı'nın bir üyesi olan okulumuz öğrencileri bu programda; birbirleriyle yazışır, NASA'nın uzaktan eğitim web sitesinde bilim ile ilgili projelerin paylaşımını yaparlar. Houston’da bulunan Johnson Uzay Merkezi ile okullararasında videokonferanslar yapılır. Programın temel hedefi; öğrencileri bilim ve matematik konularında ortak araştırma ve bilimsel aktiviteler yaparak uluslararası paylaşıma teşvik etmek, onların kültürlerarası uyuşmasını sağlamak ve dünyanın farklı yerlerindeki ülkelerden ve kültürlerden haberdar olmalarına teşvik etmektir.

Bilimsel ve Teknolojik Çalışmalar
Öğrencilerin araştırma becerilerini kullanarak, bilimsel çalışma metotlarını kavramaları ve uygulamaları amaçlanır. Proje çalışmalarının temelinde her öğrencinin; kendini yönetme, iletişim, araştırma becerilerini geliştirmesi yer alır. Proje etkinliğinde öğrenciler; beyin fırtınası, tartışma, problem çözme gibi yöntemleri kullanarak bilimsel proje konularını belirlerler. Belirlenen proje konuları doğrultusunda farklı kaynaklardan yararlanarak, probleme çözüm bulmak amacıyla bir hipotez oluştururlar. Bu hipotez, deneysel çalışmalarla irdelenir ve sonuçlar değerlendirilir.

Bilimsel gelişmelerde güncel olaylar takip edilerek, değerlendirilir.

Öğrencilerin araştırma becerilerini kullanarak, bilimsel çalışma metotlarını kavramaları ve uygulamaları amaçlanır. 

On Parmak Q Klavye
On parmak etkinliğimizde öğrencilerimize  on parmakla, metotlu olarak bilgisayar klavyesini hızlı ve verimli kullanma tekniklerini öğreneceklerdir. Bu tekniklerde oturuş şekli, kolların duruşu, ellerin duruşu, parmakların duruşu, ayakların duruşu ve tuşların doğru kullanma teknikleri ayrıntılarıyla anlatılacak ve uygulama çalışmaları yapılacaktır. Temel hedefimiz bu teknikler doğrultusunda öğrencilerimize klavye kullanımı konusunda bir farkındalık kazandırmaktır.


Üç Boyutlu (3D) Grafik Tasarım
3D grafik tasarım etkinliğinde öğrencilerimiz, Blender (www.blender.org) açık kaynak kodlu ve ücretsiz indirilebilen üç boyutlu modelleme ve render yazılımını kullanmayı öğreneceklerdir. Kendi üç boyutlu (3D) çizimlerini yapmayı öğrenerek oldukça eğlenceli çalışmalar sergileyebileceklerdir.