MEF ULUS İLKOKULU
MEF ULUS İLKOKULU KAYIT BİLGİSİ
Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi almak ve kayıt formuna
ulaşmak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.
  • Anaokullar
  • İlkokullar
  • Ortaokullar
  • Liseler
MEF ULUS İLKOKULU
Ulus Mahallesi Öztopuz Caddesi Leylak Sokak
34340 Ulus / Beşiktaş / İstanbul
T: (0212) 362 26 33 - 1210 F: (0212) 257 82 25


MEF Ulus İlkokulu


MEF İlkokulu, eğitim felsefesini Tam Öğrenme Modeli ile kavram, bilgi, beceri, tutum, davranış elementleri üzerine kurmuştur.


Buna bağlı olarak 1 ve 4. sınıflarda öğrenci merkezli eğitime işlerlik kazandıran "sorgulamaya dayalı eğitim" yapılmaktadır. Sorgulama programına temel teşkil eden ünite planları, o şubede derse giren bütün öğretmenler tarafından ortak olarak hazırlanır.

Eğitimde Ölçme Değerlendirme ve Program Geliştirme Birimi rehberliğinde öğrencilerin ihtiyaçlarına ve derslerin kazanımlarına yönelik yapılan planlarla öğrencilerin araştırmaları, tartışmaları, çözmeleri, öneri sunmaları, günlük yaşantıyla bağlantı kurmaları, sunmaları, arkadaşlarına öğretmenleri amaçlanmaktadır.

Öğrenciler yanlızca nota dayalı ölçme araçları ile değerlendirilmezler. Derslerde aynı zamanda oldukça zengin, notsuz - alternatif ölçme ve değerlendirme araçları da kullanılır. Rubrik (öğrenci ve öğretmenler tarafından ortak olarak belirlenen kriterler çizelgesi) çalışmalarıyla, öğrencinin olumlu davranışlara ve öğrenmenin önemine ilişkin farkındalık düzeyinin artması ve kendisini daha yakından tanıması sağlanır.

Öğrencinin çalışma alışkanlığı, tutum, davranış, beceri gelişimi ve derslerdeki başarısı, her ders için ayrıntılı olarak ayrı ayrı ele alınır. 1. ve 3. Çeyrek dönem sonunda gelişim ve davranış karnesi ile veliler bilgilendirilir. Gelişim ve Davranış Karnesi, öğrencilerin kişisel gelişimlerini, çalışma alışkanlıklarını ve derslerdeki başarılarını ayrıntılı olarak gösteren notsuz bir karnedir. Her dersin açılımı ayrıntılı olarak yapılmıştır.

İlkokul 1 ve 2. sınıflarda iki öğretmenle temel çalışma ve öğrenme alışkanlarını kazanırlar. 3 ve 4. sınıflarda öğrenciler kazandıkları çalışma ve öğrenme alışkanlıklarını bağımsız olarak sürdürerek pekiştirir ve bir öğretmenle ortaokula geçiş süreci desteklenir.

İlkokulumuzun 1 ve 2. sınıflarında iki öğretmenli sistem uygulanmaktadır. Bu sistem Türkiye'de ilk kez MEF Okullarında uygulanmaya başlanmıştır; dünyada ise birçok örneği görülmektedir. Tüm öğrenciler için öğrenme seçeneklerinin arttırılmasını hedefleyen “İki Öğretmenli Öğretim Modeli”nin beş farklı sınıf içi uygulaması bulunmaktadır.

Bu modeller:
-Biri Öğretir Diğeri Destekler(Gözlem yapar)
-Alternetif Öğretim
-Paralel Öğretim
-İstasyon Öğretim
-Takım Öğretim


4. sınıfta öğrenci başarısını değerlendirmek amacıyla bir veya daha fazla üniteyi kapsayacak şekilde izleme ve erişi sınavları uygulanır. Düzenli aralıklarla öğrencilere Ölçme Değerlendirme Birimi tarafından deneme sınavları uygulanır.