alanya lavabo acma,alanya tikanik acma,alanya tikanik acma,
MEF LİSESİ - Bölümler
MEF LİSESİ KAYIT BİLGİSİ
Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi almak ve kayıt formuna
ulaşmak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.
  • Anaokullar
  • İlkokullar
  • Ortaokullar
  • Liseler
MEF LİSESİ
Ulus Mahallesi Öztopuz Caddesi Leylak Sokak
34340 Ulus / Beşiktaş / İstanbul
T: (0212) 362 26 33 - 1230 F: (0212) 287 79 11


Sosyal Bilimler


Ders Bilgileri


Sosyal Bilimler Öğretiminde Temel Yaklaşımımız
Tarihsel süreç içerisinde değerlendirilerek irdelendiğinde görülür ki sosyal bilimler, insanın kendini bilmesiyle başlayan bir etkinliktir. Geçmişten günümüze insanın hem kendini hem de içinde yaşadığı beşeri ve fiziki çevreyi anlayarak, aklında belli bir tutarlılık zinciriyle yaşama karşı bir duruş kazanması ve bunu değişen, gelişen koşulları temellendirerek bir yaşam biçimine dönüştürmeyi başarması ancak sosyal bilimlerin kazanımlarıyla mümkündür. Aslında sosyal bilimler, modern anlamda aydınlanma düşüncesinin bir ürünüdür. sanayi devriminden sonra toplumların yapılarında meydan gelen önemli değişimler, yaşama alanları, politik, ekonomik ve yönetimsel değişimler tüm bunların, bilimsel temellerle açıklanması ve kontrol altına alınması ihtiyacı, sosyal bilimlerin yeni metodojilerle tarihsel süreç içerisinde yerini daha da sağlamlaştırarak almasını sağlamıştır. Sosyal bilimler alanında yaratılan çeşitli disiplinler, gerçekliğin farklı yönlerini deneysel bulgulara dayalı açıklamak ve nesnel bilgiyi üretmek üzere kurumsallaşmıştır.

Son çeyrek yüzyılda sosyo-politik yapı ve kurumlarda meydana gelen değişimler, ekonominin normlarının değişikliğe uğraması ve ileri teknoloji sanayilerinin dünyayı içine aldığı küreselleşme süreci, toplumsal olduğu kadar siyasal, ekonomik, mekansal, kültürel yapı taşlarının da yerinden oynamasına neden olmuş, bu durum sosyal olgulara yeni yaklaşımları gündeme getirmiştir. Kısaca ortaya çıkan yeni tabloyu anlamak ve ortaya çıkan sorunlara çözüm bulmak, çağımızda insanlığın geldiği durumu akılsal düzeyde anlamak ve anlamlandırabilmek için sosyal bilimlere olan gereksinim her zamankinden daha yüksek düzeydedir. İnsanın, ulusun ve dünyanın gelişmesi ve bu gelişimi bilimsel argümanlarla tanımlayarak sentezleyebilmesi, günümüzün koşullarında önemli çaba gerektirmektedir. İşte tüm MEF öğrencilerinin belirtilen yaklaşımlara sahip olabilmesi yani hem çağını anlayıp ona anlam yükleyebilmesi hem de çağını aşan bakış açılarına sahip olabilmesi sosyal bilimler bölümünün temel yaklaşımıdır.

Amacımız
Eğitim bir insan yaratma sanatıdır. Kant sorunun önemini şu sözlerinde belirtir ‘İnsanoğlunun, en güç olanları arasında sayabileceğimiz iki buluşu vardır ki, bunlar da, insanları yönetme sanatı ile onları eğitme sanatıdır.’ Eğitim kişiyi, aklı, duyguları ve davranışlarıyla bütünlüğüne ele alan bir oluşturma ve yönlendirme eğilimi şeklinde tanımlayabiliriz. Dolayısıyla işimiz son derece önemli ve hasastır. Bu nedenle öğretme ve eğitme etkinliği bizler için son derece önemlidir. Bu önemden hareket eden sosyal bilimler bölümü ders işleme etkinliğini şu koşullarda gerçekleştirir:

Genel olarak Sosyal Bilimler Bölümü derslerinde, öğrenciyi merkeze alarak, ipuçlarını verip soru-cevap, analiz-sentez,eleştirel düşünme yöntemiyle sorgulatarak konuları işlemeye özen gösteriyoruz. Bu yöntemdeki amacımız öğrencinin sorgulayarak öğrenmesinin yanısıra sosyal ortamlarda kendisini ifade edebilmesini, güzel konuşma yetisini geliştirmesini ve özgüveninin arttırılmasını sağlamaktır. Ders içerisindeki sürenin %60’lık bölümü öğrenciye kullandırılır. Teknolojiden yararlandırılarak, görselliğe ve deneyselliğe, yerinde öğrenmeye dikkat edilerek öğrenme gerçekleştirilir. Bu gerçekleşmenin sağlaması ise bilginin teste transferi ile değerlendirilir. Değerlendirilme aşamasında her konuda çıkmış YGS-LYS soruları örneklendirilerek üniversite sınavına da hazırlık yapılır.

Sosyal Bilimler Bölümü Branşlarına Göre Yapılan Çalışmalar

Cografya Ders Bilgileri


Coğrafya Öğretiminde Temel Yaklaşımımız
Coğrafya, insanın yaşadığı alanı ve dünyayı anlamasını, anlamlandırmasını sağlayan bir disiplindir. Bu derste öğrencilerimizin yakın çevresinden başlayarak kendi mekânına ve dünyaya ait mekânsal değerlere sahip çıkma bilinci geliştirilir. Türkiye’nin ekonomik etkinlikleri, küresel ortamda ülkelerin gelişmişlik düzeyleri, ülke-doğal kaynak ilişkileri ve insan etkinliklerinin ve varlığının doğa üzerinde yarattığı değişimler konu edinilir. Coğrafi birikim ve sentez ülkesi olan Türkiye’nin bölgesel ve küresel ilişkiler açısından konum özelliklerini kavrayarak sahip olduğu potansiyelinin bilincine varmaları sağlanır.

Amacımız
Öğrencilere salt bilgi aktarmaktan çok bilgiye ulaşacakları etkin ortamlar hazırlamak, sunumlar hazırlamalarını sağlamak, böylece yeteneklerini keşfetmede onlara rehberlik yapmak öncelikli hedefimizdir.
Öğrencilerimizin yaşadıkları alandan başlayarak ülkemiz ve dünya ile ilgili ‘’coğrafi bilinç ‘’ kazanmaları ve olaylar ile ilgili çok yönlü düşünebilme becerisi kazanmalarını sağlanır.
Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim ve empati, problem çözme, karar verme yeteneğine sahip olmaları için gerekli çalışmalar uygulanır.
Öğrencilerin çevreyi, dünyayı tanımalarına, tarih, çevre, doğa, kültür bilinçlerini geliştirmelerine yardımcı olunur.
Öğrencilere, sosyal yaşama uyum sağlamada ve sosyal sorunlara çözüm üretmede ihtiyaç duyacakları bilgi, beceri ve değerleri kazandırılır.
Öğrencilerin, Türk milletine, Türk bayrağına, Türk ordusuna ve vatanına hizmet eden kişilere sevgi, saygı ve takdir duygularını geliştirilir.

MEF Lisesi’nde değişik seviyelerde öğrencilerin sorumlulukları
9, 10, 11. Sınıflarda öğrenciler her dönem ikişer erişi sınavı na girecek ve iki sözlü notu alacaklardır. Erişi sınav takvimi her dönem başında öğrenci ve velilerimiz ile paylaşılacaktır. Öğrencilerimizden erişi sınavlarından önce yapılacak olan izleme sınavlarına hazırlıklı gelmeleri beklenir. İzleme sınavlarının amacı öğrencilerimizin hangi kazanımlarda eksik kaldığının anlaşılmasını ve öğrencilerin okula hazırlıklı gelmelerini sağlamaktır.

12. sınıf öğrencileri ile 12. Sınıf coğrafya dersi müfredatı işlenirken aynı zamanda üniversite tercihlerine yönelik paylaşımlar ve destek sağlanır.

MEF Lisesinde Coğrafya Öğretiminin Temel Dayanağı
Öğrenciyi merkeze alan ünite kitapçıkları ve soru kitapçıkları , bilgilerin pekiştirilmesine yönelik bireysel sunum, yapılandırılmış tartışma gibi sözlü çalışmaların yapılması, konu ile ilgili kısa film, belgesellerin izlenerek yorumlanması gibi çalışmalar sistemin temelini oluşturmaktadır.

Ders Sırasında Öğrencinin Dikkat Edeceği Noktalar:
Coğrafya dersinde her seviyede 2'şer sözlü notu verilmektedir. Öğrencinin bir sözlü notu tamamen ders araç gereçlerinin getirilmesi,verilen ödevlerin yapılması ve sunumlarının değerlendirilmesinden alınan ortalamayla oluşmaktadır. Diğer sözlü notu ise öğrencinin derse katılımı ve derse ilgisiyle bağlantılı olarak oluşturulmaktadır.

Bölümün Derslerine Çalışırken İzlenebilecek Yöntemler:
Coğrafya dersleri için öğrencinin istikrarlı olması çok önemlidir. Konular bir zincirin halkası gibi birbirine bağlı olduğu için herhangi bir konudaki eksiklik, diğer konunun anlaşılmamasına neden olur. Böyle bir durum söz konusu olduğunda öğrencinin bireysel etüt çalışmasına katılarak eksiğini kapatması çok önemlidir.
Öğrencilerimizin , Natıonal Geography ve Atlas gibi coğrafi dergileri takip etmeleri kültürel ve sosyal gelişimleri açısından çok önemlidir.

Bölüm Kapsamındaki Kulüpler:
Bölümümüz "Coğrafya Kulübü" kapsamında TÜBİTAK Coğrafya proje yarışmasına öğrenci hazırlamaktadır. Ayrıca okul törenleri hazırlıklarını, bu kulüp çatısı altında gerçekleştiriyoruz.

İletişim Bilgisi:
Dilek Şekerli - Coğrafya Öğretmeni
Ceyhan Yeni - Coğrafya Öğretmeni
Öğretmenlerimize web sitemizde yer alan mail adreslerinden veya 1364 dahili numaradan ulaşabilirsiniz.

Coğrafya ders bilgilerini, aşağıdaki sınıf başlıklarına tıklayarak okuyabilirsiniz.


COĞRAFYA DERS BİLGİLERİ
  9. SINIF DERS BİLGİLERİ
  10. SINIF DERS BİLGİLERİ
  11. SINIF DERS BİLGİLERİ
  12. SINIF DERS BİLGİLERİ



Tarih Ders Bilgileri


Tarih Öğretiminde Temel Yaklaşımımız
Tarih nedir?  Tarih ne işe yarar?Neden tarih öğreniyoruz? Yirminci yüzyılın ikinci yarısında tarihçileri, tarih eğitimcilerini ve tarih felsefecilerini en çok meşgul eden bu üç soruyu öğrencilerimize sorarak, ilgi ve merak uyandırıp, araştıran ,sorgulayan, sorunları tespit ederek çözüm üretebilen, tarih bilincine sahip, Atatürk İlke ve İnkılaplarını özümsemiş, vatan ve millet sevgisiyle yoğrulmuş birer vatandaş yapmayı nasıl başarabiliriz? Biz bölüm olarak olarak öncelikle bu temel soruya yanıt arıyoruz.

Ayrıca Tarih dersinin geçmişte yaşananları öğrenen bireylerin geleceğe daha güvenle bakabildiklerini,aydınlatıcı, farkındalığı artırıcı yönünü , farklı kültürlere hoşgörüyle bakılabilmesini sağlayan bir yöntemle eğitilen gençlerin, ülkelerini ve dünyayı seveceklerine, sorunlara çözüm üretebilen bireyler  olarak yaşamlarına yön verebileceklerini gerek mesleklerinde gerekse özel yaşamlarında bu yıllarda kazandıkları altyapıyla mutluluğu yakalayabileceklerine inanıyoruz.

Amacımız
Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasa'da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek, beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmektir. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek, gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak,böylece, bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı
9. Sınıf
Tarih-2
Öğrenci; erişi sınavına girecek, bireysel sözlü sunum hazırlayacaktır.
10. Sınıf Tarih-2
Öğrenci; erişi sınavına girecek, bireysel sözlü sunum hazırlayacaktır.
11. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük-2
Öğrenci; erişi sınavına girecek, bireysel sözlü sunum hazırlayacaktır.

MEF Lisesinde Tarih Öğretiminin Temel Dayanağı
Öğrenciyi merkeze alan ünite kitapçıkları ve soru kitapçıkları
Bilgilerin pekiştirilmesine yönelik  bireysel sunum, yapılandırılmış tartışma gibi sözlü çalışmaların yapılması, konu ile ilgili kısa film, belgesellerin izlenerek yorumlanması gibi  çalışmalar sistemin temelini oluşturmaktadır.

Ders Sırasında Öğrencinin Dikkat Edeceği Noktalar:
Tarih dersinde her seviyede 2 erişi uyguluyoruz. Her ders için 2'şer sözlü notu veriyoruz.Öğrencinin bir sözlü notu tamamen ders araç gereçlerinin getirilmesi,verilen ödevlerin yapılması ve  sunumlarının değerlendirilmesinden alınan ortalamadır. Diğer sözlü notu ise öğrencinin derse katılımı ve derse ilgisiyle bağlantılı olarak oluşan kanaat notuyla belirlenir.

Tarih Derslerine Çalışırken İzlenebilecek Yöntemler:
Tarih dersleri için öğrencinin istikrarlı olması çok önemlidir. Konular bir zincirin halkası gibi birbirine bağlı olduğu için herhangi bir konudaki eksiklik, diğer konunun anlaşılmamasına neden olur. Böyle bir durum söz konusu olduğunda öğrencinin bireysel etüt çalışmasına katılarak eksiğini kapatması çok önemlidir. Öğrencilerimizin düzenli olarak süreli bir yayını, gazeteyi ve dergiyi takip etmeleri kültürel ve sosyal gelişimleri açısından çok önemlidir.Tarih bilgi birikimi ve becerisi kazanmaları için kitap okumalarını öneririz.

Tarih Kulübü
Bölümümüz "Tarih Kulübü" kapsamında TÜBİTAK Tarih proje yarışmasına öğrenci hazırlamaktadır. Ayrıca okul törenleri hazırlıklarını ve çeşitli sosyal sorumluluk projelerini bu kulüp çatısı altında gerçekleştiriyoruz.

İletişim Bilgisi:
Pınar Açan - Tarih Öğretmeni
Battal Gazi Ulutürk - Tarih Öğretmeni
Öğretmenlerimize web sitemizde yer alan mail adreslerinden veya 1364 dahili numaradan ulaşabilirsiniz.

Tarih ders bilgilerini, aşağıdaki sınıf başlıklarına tıklayarak okuyabilirsiniz.


TARİH DERS BİLGİLERİ
  9. SINIF DERS BİLGİLERİ
  10. SINIF DERS BİLGİLERİ
  11. SINIF DERS BİLGİLERİ



Felsefe Ders Bilgileri


Felsefe Grubu Öğretiminde Temel Yaklaşımımız
İnsanın tarihsel süreçte gösterdiği en önemli durum bilimsel ve düşünsel alanlarda gösterdiği ilerleme ve gelişmelerdir. Bu nedenle araştırma ve ilerleme eğitim sisteminin en önemli ilkelerinden biri  araştırma ve ilerleme problemlerinin açıklanması temellendirilmesidir. Problem bilinci; bilinmeyenin bilgisidir. Araştırmaların yapılabilmesi için, o alana ilişkin temel bilgi birikimine sahip olunması gerekir ki bilinmeyenin bilgisi fenomeniyle karşılaşabilsin; yoksa bir problem bilinci ile, yani etkin bir araştırma ile karşılaşmak mümkün değildir. Çünkü araştırma ancak eldeki bilgi düzeyinin üzerine çıkılarak yapılabilir. Dolayısıyla öğrencilerin yeni problem alanları görme, bu alanlara çözüm üretme etkinliği ile gerçekleştirilecek araştırma ancak temel kazanımların derinlemesine öğrenilmesinden sonra gerçekleşebilir. Felsefe grubu eğitimi, bilgiyi üretmek, yoğurmak ve içselleştirmek üzere çalışmalarda bulunur.

Amacımız
Tüm toplumların tarihinde kendini aydın ya da yaratıcı insan diye konumlandırabileceğimiz bireyler vardır. Yaratıcı insanlar yüzyıllardan yüzyıllara birbirlerine haykıran ancak kendi kendileri olan insanlardır. Nietzcshe’nin bir düşüncesi ise bu durumu çok güzel ifade eder: ‘Beni yitirin ve kendinizi bulun beni inkar ettiğinizde ben size döneceğim’ Her büyük düşünür kendi çağının insanı olduğu kadar gelecek çağlarında insanıdır. Bu bakımından ona düşen iş, kendi zamanının ve geçmişinin ona verdiği problemlere dayanarak insanı, değişen ve değişmez yanlarıyla insanı kavramaya çalışmak ve geleceği gözönünde bulundurarak söyleyebileceğini söylemek kendi yaşaması ve düşüncelerinin ürününü ancak gelecekte verileceğine inanarak söyleyebileceğini söylemektir. ‘Şimdi’ zaten düşünürün pek etkileyemeyeceği bir alandır. Felefe dersinin kuramsal görevi, bugüne kadar felsefe alanında üretilmiş çeşitli görüşlerle bilim alanında elde edilmiş bilgi ve kuramları aktarmak, ama bunu yaparken de bir iddia ya da kuramı belgelemenin önemini belirtmek, belki daha da önemlisi, onlara rasyonel düşünme alışkanlığı kazandırmaktır. Gerçektende modern eğitimin başlıca görevi öğrencileri aydın insanlar olarak yetiştirmektir. Davranışlarını bilgiye, yani doğruluğu yeterince kanıtlanmış fikirlere dayandırmaya önem veren, bu nedenle dogmatik olmayan, şüpheci ama her fikri tartışmaya açık, aydın insan yetiştirmektir.

2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı
11. Sınıf:
Öğrenci; erişi sınavına girecek, bireysel sözlü sunum hazırlayacak.

MEF Lisesinde Felsefe Öğretiminin Temel Dayanağı
Öğrencilerde, toplumsal düzeyde varolan durumu farketme, değerlendirme, şimdi ve geleceğe ilişkin soruları, çözüm üretimlerini akılsal normlar çerçevesinde ifade edebilme, İnsan-dünya-bilgi çerçevesini derinlemesine bilmenin, sorgulamanın önemini kavrama, sorunlara, olgu ve olaylara çok yönlü olarak bakabilme yetisinin gerekliliğini anlama, İnsanlığı tümel olarak kavrayabilmenin yaşamsal düzlemde önemini farkettirme hedefleri kapsamında;

Felsefe derslerinin temel amaçlarından olan gerekçeli ve eleştirel düşünebilme çalışmaları tüm sene boyunca farklı etkinliklerle gerçekleştirilir. Analitik düşünmenin öneminin kavratılması farklı metinlerin temel kavramlarının denetlenip anlamları üzerinde sorgulama etkinliği yapılır. Felsefe tarihini bağlantılı ve bütüncül bir bakış açısıyla kavratmak amacıyla Macit Gökberk’in Felsefe Tarihi kitabı okutulur. Her hafta düzenli olarak metin analizlerini içeren gerekçeli, özgün düşünebilme ve felsefe dilini kullanmayı içeren ödevler verilir,öğrencilerde özellikle makale tarzında yazı yazabilme becerisinin geliştirilmesi üzerinde hassasiyetle durulur.Bu yöntemle ders işlemenin öğrencilerde özellikle sentezlemeye dayalı düşünme yapısı ve disiplinler arası aktarım gerçekleştirebilme yetilerinin geliştirilmesi gerçekleştirilir. Psikoloji dersinde ise öncellikle insan kavramı üzerinde durularak buradan hareketle kendilerini tanımaları,anlamaları ve farkındalık  kazanmalarına dönük çalışmalar yapılır. İkinci temel hedef olarak da başkasını anlayabilme, ötekini değerlendirme ve içinde yaşadığı dünyayı insansal temeller üzerinden, rasyonel ve bilimsel temeller üzerine kurma çabası ile gerçekleştirilir.

Ders Sırasında Öğrencinin Dikkat Edeceği Noktalar:
Felsefe  grubu derslerinde her seviyede 2 erişi uyguluyoruz. Her ders için 2'şer sözlü notu veriyoruz.Öğrencinin bir sözlü notu tamamen ders araç  gereçlerinin getirilmesi,verilen ödevlerin yapılması ve  sunumlarının değerlendirilmesinden alınan  olarak oluşan kanaat  notuyla belirlenir.

Felsefe Derslerine Çalışırken İzlenebilecek Yöntemler:

Felsefe derslerinde konular arasında akışkan bir planlama bulunduğundan  öğrencinin tümel bir kavrayışla konularu mutlaka günlük tekrarlarla pekiştirmesi gerekir. Öğrencilere verilen haftalık ödevler düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Felefe alanın kavramlarının anlamlarını felsefe sözlüğünden araştırlmalı, metin içinde anlamlı bir bütün oluşturulmalıdır. Ayrıca gerekçeli düşünebilme yöntemini geliştirmek amacıyla yazma çalışmaları yapılmalı, çok yönlü düşünebilme becerisini geliştirmek amacıyla öğretmen tarafından önerilen kitaplar okunmalıdır.

Felsefe Dersi Kapsamındaki Kulüpler:
Bölümümüz ‘Felsefe-sosyoloji Kulübü’ kapsamında Sosyoloji ve psikoloji derslerine ilişkin TÜBİTAK Orta Öğretim Kurumlarına yönelik olarak düzenlenen proje yarışmalarına her sene özgün projeler hazırlayarak katılmaktadır. Ayrıca Her sene Türkiye Felsefe Kurumun düzenlediği Türkiye Felsefe Olimpiyatlarına hazırlanarak okulumuzu temsil etmektedirler.

İletişim Bilgisi:
Serap Suvaroğlu Singin - Felsefe Grubu Öğretmeni
Öğretmenimize web sitemizde yer alan mail adresinden veya 1364 dahili numaradan ulaşabilirsiniz.

Felsefe ders bilgilerini, aşağıdaki sınıf başlıklarına tıklayarak okuyabilirsiniz.


FELSEFE DERS BİLGİLERİ
  12. SINIF DERS BİLGİLERİ



Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Bilgileri


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerimizin Genel Amacı
Araştırıcı, çözüm üretici, yorumlayıcı, sorun çözücü, edindiği bilgileriyle yaşadığı hayatı birleştirici-sentezleyici, araştırdıklarını sunabilen, bilgiye ulaşma yollarını bilen,sosyal özellikleri bakımından; Atatürk ilkeleri ile demokratik ve laik cumhuriyete sahip çıkan, sorumluluk alabilen, paylaşımcı, özgüveni tam, toplumsal ve evrensel değerlere sahip, çevresine duyarlı bireyler yetiştirmektir.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerimizi işlerken;
Dinin sevgi ve hoşgörü boyutunun öne çıkarılması,
Bilgi edinmenin hazzının yaşatılarak genel bir din kültürü oluşturulması,
Birey bilincinin geliştirilerek, toplumsallığa ve toplumsal duyarlılığa ulaşılması,
Doğru dini bilgiler ile batıl inanç ve hurafelerin birbirinden ayırt edilmesi,
Kader kavramının doğru yorumlanması,
Toplumdaki sağlıksız dini oluşumların farkında olunması,
Çevre, doğal denge ve temizlik bilincine varılması,
Dinin hükümlerinin çağlara göre yorumlanarak evrenselliğinin fark edilmesi,
Konuların güncel olaylarla bağlantısının kurularak çoklu zeka kuramı çerçevesinde öğrenci merkezli işlenmesi,
Öğrencilerle düzeyli ilişkiler kurularak sevgi ve saygıya dayalı bir disiplin anlayışının gerçekleştirilmesine özen göstermekteyiz.

Öğrencilerimizin yerinde ve yaşayarak öğrenmelerini, öğrendiklerini içselleştirmelerini sağlamak amacıyla da akademik birimlerin ve ulusal ya da uluslar arası ilgili kurum ve kuruluşların işbirliği ile; sosyal gruplar arasındaki dayanışmayı sağlayıp çağdaş değerler ve bilimsel verilerin ışığında örnek sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirmekteyiz. Sosyal Sorumluluk projelerimize, web sitemizdeki "projeler" bölümünden ulaşabilirsiniz. Ayrıca öğrencilerimizin yaşadığı çevreyi, doğal ve kültürel zenginlikleri tanımaları amacıyla sosyal dersleri işbirliğiyle geziler düzenlemekteyiz. Gezilerimize ise, yine menüden "geziler" linkinden ulaşabilirsiniz.

Okulumuzda en çok üzerinde durduğumuz konulardan biride öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanında, ulusal ve evrensel değerlerle donanmış, insana, topluma ve doğaya saygılı bireyler olarak hayata hazır olmalarıdır.

İletişim Bilgisi:

Erol Şahin - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Öğretmenimize web sitemizde yer alan mail adresinden veya 1364 dahili numaradan ulaşabilirsiniz.


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders bilgilerini, aşağıdaki sınıf başlıklarına tıklayarak okuyabilirsiniz.


DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERS BİLGİLERİ
  9. SINIF DERS BİLGİLERİ
  10. SINIF DERS BİLGİLERİ
  11. SINIF DERS BİLGİLERİ
  12. SINIF DERS BİLGİLERİ


Psikoloji Ders Bilgileri


Psikoloji ders bilgilerini, aşağıdaki başlıklara tıklayarak okuyabilirsiniz.

  PSİKOLOJİ DERS BİLGİLERİ


Trafik Bilgisi ve İlk Yardım Ders Bilgileri


Öğrencilere;

1. Trafik hakkında temel bilgileri öğreterek bunlara uymanın önemini kavratmak, 
2. Trafik kültürünü ve bilincini vermek, 3. Bilinçli yaya, yolcu ve sürücü olma sorumluluğunu kavratmak, 
4. Ulaşım hakkında temel bilgiler edindirmek ve ulaşım araçlarının sosyal, kültürel ve ekonomik yönden faydalanmalarını kavratmak, 
5. Trafik kazalarının topluma verdiği çeşitli zararları ve bu zararların toplumda yarattığı olumsuzlukları kavratmak, 
6. Trafik kazalarının sebeplerini, sayısını, sonuçlarını; kaza faktörlerini ve bu faktörlerin kusur paylarını araştırma bilincini kazandırmak, 
7.Trafik eğitiminin gerekliliğinin benimsetilmesi, düzenli ve güvenli bir trafik ortamının sağlanması, suretiyle trafik kazalarını azaltmak. 

Açıklamalar 

1. Bu program "Ortaöğretim Kurumlarında Ders Geçme ve Kredi Yönetmeliği"ni uygulayacak olan lise ve dengi okulların seçmeli Trafik Bilgisi dersi için hazırlanmıştır. 
2. İki döneme göre hazırlanan programa, her an karşılaşılabilen trafikle ilgili sorunlara bilinçli bir yaklaşımla çözümler getirebilmek amacına yöneliktir. 
3. Bu dersi seçen öğrencilere; trafikle ilgili araştırma, inceleme ve gözleme dayanan projeler verilerek trafik kültürü ve bilinci kazandırılacaktır. 
4. Bu derse ait program işlenirken, program ile okul içinde ve dışındaki eğitim faaliyetleri, rehberlik ve eğitici çalışmalar arasında bir uyum sağlanmasına özen gösterilmelidir. 
5. Derste verilen teorik bilgilerin çeşitli uygulamalarla pekiştirilmesine çalışılmalıdır. 
6. Derste konu ile ilgili çeşitli eğitim araçları kullanılarak kavramda kolaylıklar sağlanmalıdır.


  TRAFİK DERS BİLGİLERİ



2012-2013 Eğitim Öğretim Yılından Bu Yana Sürdürdüğümüz Farklı Uygulamamız
Lise eğitim-öğretiminin sosyal bilimlerdeki amacı; disiplinlerarası işleyiş ilkelerini anlamak, tarih, coğrafya, felsefe, psikoloji, sosyoloji gibi alanlardaki enformatif bilgileri alanlar arasında akışkan ve girişken bir yapıya dönüştürerek hermeniotik düzeyde yorum yapabilme becerisini kazandırmaktır. Bu üst düzeyde hedeflenen yaklaşımın gerçekleşmesi oldukça önemlidir. Çünkü orta öğretimde öğrenci artık edindiği temel kazanımları yordama, kendi sağaltımlarını yapma, bilinenin bilgisinden hareket ederek bilinmeyene yani problem görme ve çözme işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeydedir. Bizler bu gözlemlerden hareket ederek onların yaşam boyu belirtilen eğitim ilkelerini nasıl uygulayacaklarına dair yöntem-teknikleri geliştirmek ve kişisel bilinç açılımını doğru bir zemine oturtabilmek için zamansal ve mekansal farkındalık kazandırmak, kişinin toplumsal bilinç geliştirebilmesi amacıyla sorun görme, aykırılıkları saptama, çözümleme ve ardından çözüm yollarını belirleme konusunda yüksek düzeyde farkındalık geliştirmesi açısından disiplinler-arası işbirliğini gerçekleştirmek amacıyla aynı derste üç branşın öğretmeni tarafından mekansal, zamansal ve düşünsel perspektif alınarak disiplinler arasında akışkan bir süreç gerçekleştirilmektedir.