alanya lavabo acma,alanya tikanik acma,alanya tikanik acma,
MEF ULUS ORTAOKULU - Projeler
MEF ULUS ORTAOKULU KAYIT BİLGİSİ
Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi almak ve kayıt formuna
ulaşmak için aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.
  • Anaokullar
  • İlkokullar
  • Ortaokullar
  • Liseler
MEF ULUS ORTAOKULU
Ulus Mahallesi Öztopuz Caddesi Leylak Sokak
34340 Ulus / Beşiktaş / İstanbul
T: (0212) 362 26 33 - 1220 F: (0212) 257 82 25


Ulusal ve Uluslararası Projeler


MEF Ortaokulu'nda, çeşitli sınıf seviyelerinde yürütülen çok sayıda ulusal ve uluslararası proje vardır.


MEF Okulları’da yürütülen proje çalışmalarında amaç; bilimsel düşünceye sahip nesiller yetiştirmek, öğrencilerimize düşünmeyi, gözlem yapmayı, merak etmeyi, merak ettiklerini araştırmaya teşvik etmeyi, çevrelerindeki sorunlara kayıtsız kalmamayı öğretmek ve problem çözme becerisi kazandırmaktır.

Proje çalışmaları öğrencilerin kendi kendine öğrenmesini, mevcut bilgi havuzundan ihtiyaç duyduğu bilgiyi bulmasını, heyecan verici yeni bir olguyu keşfetmesini, ihtiyaç duyduğu aletleri belirlemesini, seçmesini ve kullanmasını sağlayan en önemli eğitim araçlarından biridir. Proje çalışmalarıyla öğrenciler merak ettikleri konulara yönlendirerek ilgi duydukları alanlarda başarı odaklı çalışmalara teşvik edilirler.


Projelerimiz



"Les Marionnettes Voyagent-Kuklalar Seyahat Ediyor"


5. sınıf Fransızca dersi alan öğrencilerimizle, onların içsel motivasyonlarını arttırmak ve dil öğrenim süreçlerine renk katmak amacı ile e-Twinning üzerinden başlattığımız uluslararası projemiz, Fransa’da bulunan Jean Monnet İlköğretim Okulu ile ortak olarak yürütülmektedir. Projenin ilerleyen etaplarında, her iki okul öğrencileri öğretmenlerinin okuyup onlara canlandırdığı bir hikayenin kahramanlarını kukla haline getirip bu kişileri tanıtan basit paragraflar yazacaklardır. Öğrenciler tarafından oluşturulan kuklalar, sergilenmek üzere karşılıklı olarak okullara gönderilecek ve hikayeleri paylaşılacaktır.

Projemiz geçtiğimiz hafta içinde, öğrencilerin birbirlerini tanıması amacı ile yazılmış küçük mektupların gönderimi ile başlamıştır.

Aynı proje 5. sınıflar düzeyinde Almanca ve İspanyolca dillerinde de gerçekleştirilecektir.






  • 1 / 3



  • 1 / 3



  • 1 / 3

ICAF "My Favorite Sports" Sanat Olimpiyatları Projesi


4 yılda bir Washington'da düzenlenen; ICAF "My Favorite Sports" Sanat Olimpiyatları projesi kapsamında yapılacak olan eleme sonucunda, 2015 yılında, Sanat Olimpiyatları'nda şehir ve bölge temsilcileri olmaya hak kazananlar 5. Sanat Olimpiyatları Festivali'nde, Washington’da Ulusal Sergi alanında bir araya gelecekler.

Olimpiyat katılımcılarını, eğitimcileri bir araya getiren festivalin sanat ve sporun birleştirici gücü ile kuvvetli bir eğitim fırsatı olması hedefleniyor. Gezici serginin 2016 yılında, katılan ülkelerde sergilenmesinin yanı sıra 2016 Rio Olimpiyatlarında da yer alması planlanmaktadır. Geçmiş dört Sanat Olimpiyatı'nda dünya üzerinde yaklaşık 5 milyon çocuk sanat üretti. 5. Sanat Olimpiyatları da 2 milyon öğrenciye ulaşmayı hedefliyor.

ICAF'ın belirlemiş olduğu "My Favorite Sports" konulu çalışma görsel sanatlar dersi yıllık planlarına alındı. Ortaokul öğrencilerinin tamamı ile ideal sanatçı ve sporcu temasından yola çıkarak bireysel ve grup resim çalışmaları yapıldı. Çalışmaların tamamı okulumuzda sergilendi. Görsel Sanatlar Bölümü öğretmenleri tarafından oluşan bir jürinin seçtiği resimler ICAF'a gönderildi. MEF Ortaokulu öğrencilerimiz bu süreçte; yabancı dillerini kullanarak farklı kültürlerdeki yaşıtları ile iletişim kurma, farklı sanat dallarındaki uygulamalara aktif olarak katılma fırsatı buldular.






  • 1 / 4



  • 1 / 4



  • 1 / 4



  • 1 / 4

EKO OKullar


MEF Ortaokulu olarak TÜRÇEV (Türkiye Çevre Eğitim Vakfı-Foundation for Environmental Education in Turkey) tarafından desteklenen EKO OKULLAR Programı’nı yürütmeye devam ediyoruz. Proje kapsamında her yıl belirlenen konu kapsamında disiplinler arası çalışmalar yürüterek faaliyet raporu hazırlanır ve çalışmalar yürütülür. Geçtiğimiz yıl enerji konu başlığında çalışarak 3. Kez yeşil bayrak ödülümüzü yeniledik. Önümüzdeki 2 yıl süresince “Biyolojik çeşitlilik” konu başlığında çalışmalarımızı yürüteceğiz.




Global Friendship Through Space Education


"Global Friendship Through Space Education" programı kapsamında yer alan "The Partner School Science Program" "Kardeş Okul Bilim Programı" çerçevesinde öğrencilerimiz, programın temel hedeflerinden olan bilim ve matematik konularında ortak araştırma ve bilimsel aktiviteler yaparak uluslararası paylaşımlarda bulunmaktadırlar.

Program her yaz Temmuz ayının ilk haftasında yapılan 6 günlük bir kamp (e-pal haftası) ile sonlandırılmaktadır.




Uluslararası Bilim Temelleri Bilgi Yarışması


Temel amacı; öğrencilerin uluslararası öğrenebilme yeteneklerini geliştirmek ve kaynaşmalarını sağlamak, ülke katılımcılarının öğrenci ve öğretmenler arasında kültür ve bilimsel ilişkilerini artırmak olan Uluslararası Bilim Temelleri Bilgi yarışması uluslararası düzeyde bir projedir.

Yarışmaya Biyoloji alanından gönüllük esası ile belirlenen 8. sınıflarımızdan 29 öğrencinin katılımı ile başvurmuş bulunmaktayız.




"Meine Welt ist noch klein" - "Dünyam Henüz Küçük" Projesi


6. sınıf Almanca dersi alan öğrencilerimizin dil öğrenim süreçlerine heyecan katmak ve daha fazlasını öğrenmeleri için onları motive etmek amacı ile e-Twinning üzerinden başlattığımız uluslararası projemiz, "Meine Welt ist (noch) klein" - "Dünyam (Henüz) Küçük" 13 Avrupa ülkesi ile ortak yürütülmektedir.

Projemizin ilk etabı olan, öğrencilerin birbirlerini tanımaları için hazırlanan mektupların gönderimi tamamlanmış ve diğer etaplar için hazırlıklarımız başlamıştır.

Projenin ilerleyen etaplarında, proje ortağı ülkelerin öğrencileri kendi okullarını, ülkelerini, kültürlerine ait özel günleri hazırlamış oldukları panolarla ve çeşitli sunumlarla tanıtacak ve birbirleriyle paylaşacaklardır.




Bu Benim Eserim Proje Yarışması


2014‐2015 yılı ortaokul öğrencilerine yönelik X. Matematik ve Fen Bilimleri Bu Benim Eserim Proje Yarışmasına bu yıl 7 proje ile katıldık. İl Düzeyinde İl Çalışma Gruplarınca ön değerlendirilmesinden sonra projelerin bölge düzeyinde Bölge Çalışma Gruplarınca ön değerlendirilmesi sonuçlarına göre hazırladığımız 7 proje elemeleri başarıyla geçmiştir.
Proje isimlerimiz ve projelere danışmanlık yapan öğretmenlerimiz ve projede yer alan öğrencilerimiz aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.

 

PROJE ADI

ÖĞRENCİ ADI

DANIŞMAN ÖĞRETMEN

Kasa ve bankamatik fişlerinden bisfenol A’nın su ve toprağa geçişini izledik, yarattığı kimyasal kirliliği tespit ettik, bitkimize verdiği zararı gözlemledik. ( BİYOLOJİ )

Doğukan KONUŞMAZ  7/D

Seda KARAMANOĞLU

Atıklardan boya duyarlı güneş pilleri yaptık, üstelik tekstil atık sularını bile kullandık, fotovoltaik özelliklerine ve band genişliklerine baktık; kara üzüm derisi ve sarı soğan kabuğunun boyası en verimlisi, verimi düşük ama kırmızı soğan kabuğunun boyası en kararlısı ( KİMYA )

Arda ÖZGÜR 7/B

Seda KARAMANOĞLU

Ajan Dedektörü Kullan, Yumurtaların Tazeliğini Anla, Kırmadan ( FİZİK )

Kaan DURMAZ 7/A

Uğur EREKTİ

Atığını amacına göre kullan; tazelik indikatörün antosiyanince zengin olan kırmızı soğan kabuklarından, yenilebilir biyofilmin lignince fakir olan sarı soğan kabuklarından, biyopolimerin yavaş ilaç salınımına uygun sarımsak kabuklarından
( KİMYA  )

Yağmur ÜNAL 6/C

Gülşah ÜLGENER

BPA içermeyen epoksi polimer yatık, konserve kutumuzu onunla lakladık
( KİMYA )

Alara Muşlu 6/A

Nihal ŞATIROĞLU

Közlenmiş kapya Biberin derisinden C vitaminli biyopolimer yaptık, içine kendi boyasından kattık. ( BİYOLOJİ )

Ceren HACISALİHOĞLU
7/B

Zeren ÇOBAN AYHAN

Gezinirken markette et, süt, tavuk bozulmasın diye, market arabasına buzdolabı taktık, yenilenebilir enerjisini de tekerlerinden aldık.
( FİZİK )

Can ERÖZER 8/A

Gülşah TEPE

 





SES (Sözel Sayısal Etkileşimi) Projesi


OKULUMUZDA  YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Okulumuzda yapılacak çalışmları belirlemek için öncelikle 08- 09 Ocak 2015 tarihinde MEF Ortaokulu öğretmenleri, Selçuk Sekiz Eylül Ortaokulunu ziyaret ederek akademik ve sosyal alanda yapılacak çalışmaları kardeş okulumzun idarecileri, öğretmenleri ve öğrencileriyle tespit etmiştir.
  • Bu doğrultuda 5. sınıf öğrencilerimize proje hakkında gerekli bilgilendirme yapılmış, öğrencilerimizden projeyi desteklemeye yönelik çok olumlu geri dönütler alınmıştır.  Alınan geri dönütler sonucunda okulumuzda öğrencilerimizin sosyal katılımını ve empati algısını güçlendirmek için çeşitli çalışmalar yapılmıştır.
  • Öğrencilerimizin  kullanmadıkları eşyalar ve okudukları kitaplar 24 Şubat 2015 Salı günü “Bit Pazarı” etkinliğinde satışa sunulmuş ve ayrıca 21 Mart 2015 Cumartesi günü düzenlediğimiz “Açık büfe” etkinliğinde ise kek, pasta vb. ürünlerin satışı yapılmıştır. Elde edilen gelirle kardeş okulumuzun ihtiyaçları giderilmeye çalışılmıştır.

SEKİZ EYLÜL ORTAOKULU İLE YAPILAN ORTAK ÇALIŞMALAR

  • MEF Ulus Ortaokulu, MEF Bahçeşehir Ortaokulu  ve Selçuk Sekiz Eylül Ortaokulu öğrencilerinin birbirlerini tanımaları için öğrencilerimiz arasında  karşılıklı mektuplaşmalar olmuştur.

02 NİSAN 2015 GÜNÜ YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Bir yıl boyunca devam ettirdiğimiz SES projemiz kapsamında 01-04 Nisan2015 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz Efes eğitim gezimizde kardeş okulumuzu ziyaret ettik. Bu ziyaret ile Ulus ve Bahçeşehir MEF Ortaokulları ile Selçuk Sekiz Eylül Ortaokulu öğrencileri yapmış oldukları Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Matematik, Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar derslerinde çeşitli aktiviteler ile hem mektup arkadaşlarını hem de birbirlerini tanıdılar.





  • 1 / 3



  • 1 / 3



  • 1 / 3