İngilizce Bölümü Ortak Proje Çalışmaları

Frits Philips lyceum-mavo (Hollanda) ile  altı senedir gerçekleştirdiğimiz “Man vs Nature – Doğayla Mücadelesinde İnsan” konulu proje ve öğrenci değişim programımız devam etmektedir. İlk aşamada Hollanda’dan gelen öğrenciler misafir edilmektedir. Burada depremlerle ile ilgili araştırma gezileri yapılıp sunumlar gerçekleştirilmektedir. Ayrıca şehrimizin tarihi ve turistik yerlerine yapılan gezilerle ülkemiz tanıtılmaktadır.

Projenin ikinci aşamasında öğrencilerimiz   Eindhoven’da bulunan Frits Philips lyceum-mavo’yı   ziyaret etmektedirler. Bu gezi kapsamında küresel ısınma sonucu Hollanda’nın karşı karşıya kaldığı tehlikeler ve riskler yerinde gözlemlenmekte ve bu problemin üstesinden gelmek için yapılan delta koruma çalışmaları (Zeeland, Maaslantkering) incelenmektedir. Ayrıca Hollanda’nın çeşitli şehirlerine ve mekânlarına yapılan gezilerle öğrencilerimiz hem öğrenmekte hem de eğlenmektedirler.

Öğrencilerimiz 2-5 Ağustos arasında Tokyo’da düzenlenen OECD destekli uluslararası ISIF’ 2017 konferansında Türkiye’yi temsil ettiler. Konferansa Türkiye, Japonya, Almanya, Amerika, Endonezya, Yeni Zelanda, Filipinler ve Estonya katıldı. Öncelikle bu ülkelerdeki öğrenciler ülkelerinin karşı karşıya kaldığı küresel sorunlarla ilgili, sorunları irdeleyen, çözüm yolları üretmeye çalışan 2 yıl süreli bir proje çalışması yaptılar. Bu çalışmalar Tokyo’da düzenlenen ISIF’ 2017 konferansında sunuldu. 3 gün süren konferans süresince öğrenciler projelerinin sunumlarının yanında grup çalışmalarına ve tüm grupların katıldığı foruma katıldılar. Kültürel değişim programlarında ülkelerini tanıtan şarkılar, danslar, oyunlar sergilediler. Konferans öğrencilerin çalışmalarına dayanan ve OECD’ye sunulacak olan bir deklarasyonla sona erdi. Proje çalışmalarında bulunan ve Tokyo’da okulumuzu ve ülkemizi büyük bir başarıyla temsil eden öğrencilerimizi yürekten kutluyor, başarılarının sürekli olmasını diliyoruz.

2018-2019 akademik yılında Japonya’dan Ritsumeikan Uji Lisesi ile ortak olarak çalışılan ISN 2.0 Projesi Permakültür çalışması İngilizce Öğretmeni Sn. Burcu Taner Tüz, Matematik Öğretmeni Sn. Burcu KOCA ve Kimya Öğretmeni Sn. Didem ERKUT KURŞUNLU danışmanlığında başlandı. Proje, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında da devam etmektedir. Bu proje ile birlikte okulumuzda katı atık miktarını azaltmayı, yenilenebilir bahçe hazırlamayı, beton yoğunlukta olan okul bahçelerini kullanılabilir ve yararlanılabilir bahçeler haline getirerek topluma örnek olmayı hedefliyoruz. Projeye 10.sınıf  öğrencilerimiz Begüm TANRIYAŞÜKÜR, Lucas Eren AKINCI, Eda DENİZ, Onur TOPÇU, Tolga BEKAR, Berke UTKU, Dilay KALINOĞLU, Batı GÖZEN, Yunuscan PEK ve Özgen Selen TEKİN katılmıştır. Ritsumeikan Uji Lisesi ile email ve video telekonferans yoluyla digital platformda yapılan bütün çalışmalar paylaşılmaktadır.

10-12 Ağustos tarihlerinde Tokyo’da gerçekleştirilecek olan OECD destekli “Uluslararası Öğrenci İnovasyon Forumu” The International Student Innovation Forum 2020 (ISIF2020)– katılımı için davet aldık ve çalışmalarımıza bu çerçevede devam ediyoruz.

Okulumuz Edinburgh Dükü Uluslararası Ödül Programı’na dahil olmakla gurur duyar. Program, 14 yaş ve üstü öğrencilere açık olup kişisel sınırları aşma ve öğrencileri özgeçmişlerini güçlü kılacak yeni becerileri kazanmaları ve üniversite başvurularında başarılı olmaları için destekleme amacını taşır. Öğrenciler; topluma hizmet projelerine, gezilere ve beceri odaklı programlara katılırlar. Ödül Programı ile öğrenciler kendi hayatlarında, yaşadıkları toplumda ve dünyada bir fark yaratmalarını sağlayacak yaşam becerileri ile donanmaktadır.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube