MEF Ortaokulu Öğretmenleri LGS 2025 Sorularını Değerlendirdi / MEF Middle School Teachers Evaluated the LGS 2025 Questions

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2025 yılında gerçekleştirilen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav, Bakanlık tarafından yayımlanan kazanımlar doğrultusunda hazırlanmış, dikkat ve yorum gücü gerektiren sorulardan oluşan bir sınav olmuştur.

Sözel Bölüm Değerlendirmesi
Sözel bölümdeki sorular, anlam ve yorumlama becerilerini ölçmeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Bu alanda, güçlü çeldiricilere sahip soruların varlığı dikkat çekmiştir. Beceri temelli ölçme anlayışının sınavda baskın şekilde hissedildiği; öğrencilerin yorumlama gücünü, kelime bilgilerini ve görsel verilerden sonuca ulaşma becerilerini test eden soruların öne çıktığı görülmüştür. Özellikle Türkçe testinde, okuma-anlama becerisinin ayırt edici bir niteliğe dönüştüğü söylenebilir.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi soruları, önceki yıllarla karşılaştırıldığında hem yorum gücüne hem de bilgiye daha fazla dayalı olması bakımından dikkat çekmiş ve bu alanda bugüne kadar uygulanan en zor sınav olmuştur.

Sayısal Bölüm Değerlendirmesi
Sayısal bölümdeki sorular, temel kavram bilgisi ve işlem becerilerinin yanı sıra analitik düşünme yetisini de ölçmeyi amaçlamıştır. Özellikle geometri ve cebirsel ifadelerle ilgili sorular, öğrencilerin mantık yürütme ve problem çözme kabiliyetlerini test etmiştir. Deneysel çalışmalara dayalı, beceri temelli sorular bu yıl da sınavın önemli bir bileşeni olmuştur.

Genel Değerlendirme ve Karşılaştırma
2025 LGS, konu kapsamı açısından dengeli olmakla birlikte; anlamaya, yorumlamaya ve muhakemeye dayalı sorular bakımından önceki yıllara göre daha seçici ve düşündürücü bir sınav olmuştur. Bu durum, sınavın genel zorluk düzeyini artırmıştır.

Sınav sorularının; analiz yeteneği gelişmiş, okuduğunu anlamada ve yorumlamada yetkin, muhakeme gücü yüksek ve genel okuryazarlık seviyesi iyi olan öğrenciler tarafından başarıyla çözülebileceği anlaşılmaktadır. Ayrıca, çeldiricilerin anlaşılır ve yapılabilir nitelikte olması, Millî Eğitim Bakanlığı kaynaklarıyla düzenli çalışan öğrencilerin bu sınavda başarılı olma ihtimalini artırmaktadır.

Sonuç
2025 LGS, yalnızca bilgi düzeyini değil, öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini ölçmeyi hedefleyen seçici ve nitelikli bir sınav olarak öne çıkmıştır. Bu yönüyle, eğitim sistemimizde beceri temelli öğrenmenin ve okuryazarlık düzeyinin önemini bir kez daha ortaya koymuştur.

The central exam for the Transition to High School System (LGS), conducted by the Ministry of National Education in 2025, was prepared in line with the learning outcomes published by the Ministry. The exam consisted of questions that required attention and interpretation skills.

Evaluation of the Verbal Section
The questions in the verbal section were designed to assess comprehension and interpretation skills. Notably, the presence of questions with strong distractors drew attention. It was observed that the exam predominantly focused on skill-based assessment, with questions testing students’ ability to interpret, their vocabulary, and their ability to reach conclusions from visual data. Especially in the Turkish test, reading comprehension skills seemed to have become a distinguishing characteristic.

The questions in the Religious Culture and Moral Knowledge course stood out when compared to previous years, as they were more reliant on both interpretation skills and knowledge. This made it the most challenging exam in this field to date.

Evaluation of the Numerical Section
The questions in the numerical section aimed to assess basic conceptual knowledge and calculation skills, as well as analytical thinking abilities. Questions related to geometry and algebraic expressions specifically tested students’ logical reasoning and problem-solving capabilities. Skill-based questions, particularly those based on experimental studies, continued to be an important component of the exam this year.

General Evaluation and Comparison
The 2025 LGS exam was balanced in terms of topic coverage. However, it was more selective and thought-provoking compared to previous years in terms of questions that required understanding, interpretation, and reasoning. This has increased the overall difficulty level of the exam.

It can be concluded that the exam could be successfully solved by students who have developed analytical skills, are proficient in reading comprehension and interpretation, possess strong reasoning abilities, and have a good general literacy level. Additionally, the clarity and feasibility of the distractors increase the likelihood of success for students who regularly work with Ministry of National Education resources.

Conclusion
The 2025 LGS has emerged as a selective and high-quality exam that aims to measure not only the level of knowledge but also students’ higher-order thinking skills. In this respect, it has once again highlighted the importance of skill-based learning and literacy levels in our education system.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube