Öğrenciler, hedef davranışlara yönlendirilirken “özendirme” temel ilke olarak alınır.
Öğrencilerin bilişsel giriş davranışları kontrol edilir. Bu amaçla, her ünite için belirlenen önkoşul bilgi ve becerilerin, öğrenciler tarafından önceden kazanılıp kazanılmadığı belirlenir. Eksikler giderilmeden yeni bir üniteye başlanmaz. Bilişsel giriş davranışları yanında duyuşsal giriş davranışları da (öğrencilerin güdüleri, ilgileri, tutumları) kontrol edilir. Üniteye/konuya karşı öğrencilerin ilgileri çekilir ve konuya motive edilirler. Konuların gerçek yaşamla ilgisi kurulur. Öğrenciler, hedef davranışlara yönlendirilirken “özendirme” temel ilke olarak alınır.
Öğretmenler, öğretim sürecini yönlendirir, öğrencilerin öğrenmelerine rehberlik ederler ve öğrenci merkezli yöntemler uygularlar. Böylece öğrencilerin öğretim sürecine etkin olarak katılmaları sağlanır.
Öğrenme süreci, öğrencilerin öğrendiklerini kullanabilmelerine, yaşama geçirebilmelerine olanak verecek şekilde düzenlenir.
Öğretim sürecinde öğrencilerin bireysel farklılıkları göz önüne alınarak, sınıf içinde, uygulanacak yöntem ve teknikler belirlenir.
Sınıf iklimi, sevgi ve güven ortamına dayalı olarak oluşturulur.
Öğretim esnasında kazandırılacak hedef davranışlar tek tek ele alınarak işlenir.
Öğrencilerin anlamalarını ve algılamalarını sağlamak için öğretim ortamında eğitim teknolojilerinden (bilgisayar, internet, tepegöz, projeksiyon, video vb.) yararlanılır.
Ders bitiminden 5-10 dk. önce dersin özeti yapılarak sorularla öğrencilerin konuyu özetlemeleri sağlanır.
Her ünitenin sonunda izleme testi yapılır. İzleme testi sonuçlarına göre, ulaşılamayan hedef davranışlara ulaşılamama nedenleri belirlenerek eksikleri gidermek için önlemler alınır. Öğrencilerin öğrenme eksikleri giderilir, eksikler giderilmeden yeni üniteye başlanmaz.
Belli sayıda ünite sonunda ise öğrenmeleri değerlendirmek amacıyla erişi testleri yapılır.
Education Process
“Encouragement” is the fundamental principle guiding students toward target behaviors.
Students’ cognitive input behaviors are monitored. To this end, it is assessed whether the prerequisite knowledge and skills for each unit have been acquired. A new unit is not introduced until any deficiencies are addressed. In addition to cognitive input behaviors, affective input behaviors (such as students’ motives, interests, and attitudes) are also evaluated. The relevance of the topics to real life is emphasized. Students are guided towards target behaviors with “encouragement” as the fundamental principle.
Teachers direct the teaching process, guide students’ learning and apply student-centered methods enabling students to actively prticipating in the learning process.
The learning process is structured in a way that allows students to apply and practice what they have learned.
In the teaching process, the methods and techniques to be applied in the classroom are determined by taking into account the individual differences of the students.
The classroom climate is created based on an environment of love and trust.
The target behaviors to be acquired during teaching are handled one by one.
Educational technologies (computer, internet, overhead projector, projection, video etc.) are utilized in the teaching environment to ensure that students understand and perceive.
5-10 minutes before the end of the lesson, a summary of the lesson is made and students are asked to summarize the topic through questions.
A follow-up test is conducted at the end of each unit. Based on the results, the reasons for not achiving the target behaviors are identified and corrective measures are taken. Students’ learning deficiencies are addressed, and a new unit is not introduced until these deficiencies are resolved.
At the end of a certain number of units, achievement tests are conducted to evaluate student learning.