Türk dili; Türk milletinin kalbidir, zihnidir.
Mustafa Kemal Atatürk
MEF Bahçeşehir Anadolu Lisesi öğrencilerinin evrensel-entelektüel bilince sahip, sorgulayan, saygılı, Atatürk ilke ve inkılapları ışığında yürüyen, iç motivasyonu ve öz denetimi yüksek bireyler olarak yetişmesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünün temel felsefesidir.
Hedefler
Öğrencilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında aşağıda belirtilen çalışmaları yaparak belli bir kültürel birikime sahip olurlar.
- Edebiyatın doğasını, işlevini, birey ve toplum için önemini kavrarlar.
- Okumanın vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğunu benimseyip eleştirel okuma zevk ve alışkanlığı kazanırlar.
- Edebî metinler aracılığıyla Türkçenin inceliklerini, Türk edebiyatının tarih içinde gösterdiği değişim ve gelişiminİ öğrenirler.
- Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevi, ahlakî, kültürel ve evrensel değerleri anlarlar.
- Türk ve dünya edebiyatının farklı dönemlerinde yazılmış önemli eserleri yapı, tür, dil, içerik, bakış açısı gibi yönlerden değerlendirerek estetik zevk düzeylerini geliştirirler.
- Dinleme, okuma, yazma ve konuşma stratejilerini doğru ve uygun şekilde kullanarak etkili iletişimciler olurlar.
- Çeşitli kaynaklardan elde ettikleri bilgileri soru cevaplamak, çözüm önerileri üretmek, bulgularını paylaşmak vb. amaçlar için analiz ederler ve değerlendirirler.
- Duygu, düşünce ve hayallerini yazılı ve sözlü anlatım yoluyla doğru ve etkili biçimde ifade etme becerilerini geliştirerek yazma alışkanlığı kazanırlar.
- İletişim araçları vasıtasıyla karşılaştıkları görsel ve işitsel metinlere karşı eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
- Kurulan münazara takımlarıyla; araştırma ve iletişim becerilerini geliştirirken fikir dünyalarını ortaya koyar ve dünya sorunlarıyla ilgilenirler. Yurt genelinde ve ilde düzenlenen münazara yarışmalarına katılırlar.
- Her yıl en az iki tiyatro oyunu izlerler.
- Her yıl yaşayan edebiyatçılarımızın en az ikisiyle edebiyat söyleşisi yaparlar.
- Yılda en az bir kez düzenlenen şiir dinletilerinde görev alırlar.
- Her yıl İstanbul’daki edebiyat müzelerinden en az ikisini gezerler.
- Edebiyat dergilerini tanırlar.
- Yurt içinde, ilde, ilçede duyuruları yapılan kompozisyon, öykü, deneme, şiir yarışmalarına katılım sağlayarak ana dildeki yetkinliklerini geliştirirler.
2021 – 2022 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILINDA OKUTULUP İNCELENECEK ESERLER LİSTESİ
SINIF | ESER ADI | YAZAR/ŞAİR ADI |
HAZIRLIK
SINIFI |
NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 | HAYDAR ERGÜLEN |
KIRMIZI ZAMAN | MİNE SÖĞÜT | |
TOPLU OYUNLARI 3 | TURGUT ÖZAKMAN | |
DİKKAT KIRILACAK EŞYA | SEMİH GÜMÜŞ | |
SATRANÇ | STEFAN ZWEIG | |
MARTI JONATHAN LIVINGSTON | RICHARD BACH | |
ON KİŞİYDİLER | AGATHA CHRISTIE | |
9. SINIFLAR | NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 | HAYDAR ERGÜLEN |
KIRMIZI ZAMAN | MİNE SÖĞÜT | |
50 MUHTEŞEM KISA HİKÂYE – TÜRK EDEBİYATI | MUSTAFA BARAN | |
YAŞAR NE YAŞAR NE YAŞAMAZ | AZİZ NESİN | |
SON ADA | ZÜLFÜ LİVANELİ | |
KUKLACI ÇOCUK | EVA WEAVER | |
KİBARLIK BUDALASI | MOLİERE | |
10. SINIFLAR | NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 | HAYDAR ERGÜLEN |
KIRMIZI ZAMAN | MİNE SÖĞÜT | |
50 MUHTEŞEM KISA HİKÂYE – TÜRK EDEBİYATI | MUSTAFA BARAN | |
KİRALIK KONAK | YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU | |
KÜRK MANTOLU MADONNA | SABAHATTİN ALİ | |
DÖNÜŞÜM | FRANZ KAFKA | |
HAYVAN ÇİFTLİĞİ | GEORGE ORWELL | |
11.
SINIFLAR |
NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 | HAYDAR ERGÜLEN |
KIRMIZI ZAMAN | MİNE SÖĞÜT | |
5O MUHTEŞEM KISA HİKÂYE – TÜRK EDEBİYATI | MUSTAFA BARAN | |
KIRMIZI SAÇLI KADIN | ORHAN PAMUK | |
PERİ GAZOZU | ERCAN KESAL | |
KEŞANLI ALİ DESTANI | HALDUN TANER | |
GENÇ WERTHER’İN ACILARI | GOETHE | |
NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 | HAYDAR ERGÜLEN | |
12. SINIFLAR | KIRMIZI ZAMAN | MİNE SÖĞÜT |
İSTANBUL HATIRASI | AHMET ÜMİT | |
KÖRLÜK | JOSE SARAMAGO |
Not: Ortak olan “Nar Bütün Şiirleri 1” ve “Kırmızı Zaman” eserleri etkinlik kitabıdır. Eserlerin şairi/yazarı ile söyleşi gerçekleştirilecektir.