Türk Dili ve Edebiyatı

Türk dili; Türk milletinin kalbidir, zihnidir.

                                Mustafa Kemal Atatürk

MEF Bahçeşehir Anadolu Lisesi öğrencilerinin evrensel-entelektüel bilince sahip, sorgulayan, saygılı, Atatürk ilke ve inkılapları ışığında yürüyen, iç motivasyonu ve öz denetimi yüksek bireyler olarak yetişmesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünün temel felsefesidir.

Hedefler

Öğrencilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında aşağıda belirtilen çalışmaları yaparak belli bir kültürel birikime sahip olurlar.

  • Edebiyatın doğasını, işlevini, birey ve toplum için önemini kavrarlar.
  • Okumanın vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğunu benimseyip eleştirel okuma zevk ve alışkanlığı kazanırlar.
  • Edebî metinler aracılığıyla Türkçenin inceliklerini, Türk edebiyatının tarih içinde gösterdiği değişim ve gelişiminİ öğrenirler.
  • Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevi, ahlakî, kültürel ve evrensel değerleri anlarlar.
  • Türk ve dünya edebiyatının farklı dönemlerinde yazılmış önemli eserleri yapı, tür, dil, içerik, bakış açısı gibi yönlerden değerlendirerek estetik zevk düzeylerini geliştirirler.
  • Dinleme, okuma, yazma ve konuşma stratejilerini doğru ve uygun şekilde kullanarak etkili iletişimciler olurlar.
  • Çeşitli kaynaklardan elde ettikleri bilgileri soru cevaplamak, çözüm önerileri üretmek, bulgularını paylaşmak vb. amaçlar için analiz ederler ve değerlendirirler.
  • Duygu, düşünce ve hayallerini yazılı ve sözlü anlatım yoluyla doğru ve etkili biçimde ifade etme becerilerini geliştirerek yazma alışkanlığı kazanırlar.
  • İletişim araçları vasıtasıyla karşılaştıkları görsel ve işitsel metinlere karşı eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
  • Kurulan münazara takımlarıyla; araştırma ve iletişim becerilerini geliştirirken fikir dünyalarını ortaya koyar ve dünya sorunlarıyla ilgilenirler. Yurt genelinde ve ilde düzenlenen münazara yarışmalarına katılırlar.
  • Her yıl en az iki tiyatro oyunu izlerler.
  • Her yıl yaşayan edebiyatçılarımızın en az ikisiyle edebiyat söyleşisi yaparlar.
  • Yılda en az bir kez düzenlenen şiir dinletilerinde görev alırlar.
  • Her yıl İstanbul’daki edebiyat müzelerinden en az ikisini gezerler.
  • Edebiyat dergilerini tanırlar.
  • Yurt içinde, ilde, ilçede duyuruları yapılan kompozisyon, öykü, deneme, şiir yarışmalarına katılım sağlayarak ana dildeki yetkinliklerini geliştirirler.

2021 – 2022 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILINDA OKUTULUP İNCELENECEK ESERLER LİSTESİ

SINIF ESER ADI YAZAR/ŞAİR ADI
HAZIRLIK

SINIFI

NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 HAYDAR ERGÜLEN
KIRMIZI ZAMAN MİNE SÖĞÜT
TOPLU OYUNLARI 3 TURGUT ÖZAKMAN
DİKKAT KIRILACAK EŞYA SEMİH GÜMÜŞ
SATRANÇ STEFAN ZWEIG
MARTI JONATHAN LIVINGSTON RICHARD BACH
ON KİŞİYDİLER AGATHA CHRISTIE
9. SINIFLAR NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 HAYDAR ERGÜLEN
KIRMIZI ZAMAN MİNE SÖĞÜT
50 MUHTEŞEM KISA HİKÂYE – TÜRK EDEBİYATI MUSTAFA BARAN
YAŞAR NE YAŞAR NE YAŞAMAZ AZİZ NESİN
SON ADA ZÜLFÜ LİVANELİ
KUKLACI ÇOCUK EVA WEAVER
KİBARLIK BUDALASI MOLİERE
10. SINIFLAR NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 HAYDAR ERGÜLEN
KIRMIZI ZAMAN MİNE SÖĞÜT
50 MUHTEŞEM KISA HİKÂYE – TÜRK EDEBİYATI MUSTAFA BARAN
KİRALIK KONAK YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU
KÜRK MANTOLU MADONNA SABAHATTİN ALİ
DÖNÜŞÜM FRANZ KAFKA
HAYVAN ÇİFTLİĞİ GEORGE ORWELL
11.     

SINIFLAR

NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 HAYDAR ERGÜLEN
KIRMIZI ZAMAN MİNE SÖĞÜT
5O MUHTEŞEM KISA HİKÂYE – TÜRK EDEBİYATI MUSTAFA BARAN
KIRMIZI SAÇLI KADIN ORHAN PAMUK
PERİ GAZOZU ERCAN KESAL
KEŞANLI ALİ DESTANI HALDUN TANER
GENÇ WERTHER’İN ACILARI GOETHE
NAR, BÜTÜN ŞİİRLERİ 1 HAYDAR ERGÜLEN
12. SINIFLAR KIRMIZI ZAMAN MİNE SÖĞÜT
İSTANBUL HATIRASI AHMET ÜMİT
KÖRLÜK JOSE SARAMAGO

Not: Ortak olan “Nar Bütün Şiirleri 1” ve “Kırmızı Zaman” eserleri etkinlik kitabıdır. Eserlerin şairi/yazarı ile söyleşi gerçekleştirilecektir.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube