Okuma Alışkanlığı

Okuyan Bir Birey Olma Yolunda…

Okulumuzda “okuyan birey yetiştirme” hedefimize ulaşmak için pek çok çalışma yapmaktayız. Bunlardan en önemlisi ise sürece dayalı okuma teknikleri ile “okur – yazar bireyler“yetiştirme çalışmalarımızdır. Öğrencilerimiz 1. sınıfta eli kalem tutmaya, dili kitap okumaya başlar başlamaz “okur kimliği” edinme çalışmaları içine girer. Temel hedefimiz,  Tüm  öğrencilerimizin okul süresince  bu çalışmaların içinde bulunmalarıdır.

Eseri okuma, okunanlar üzerine düşünme, düşünceleri ise yazılı ve sözlü ifade etme üzerine kurgulanmış derslerimizde öğrencilerimiz okuma kazanımlarının yanı sıra dinleme, konuşma, yazma hatta dilbilgisi kazanımlarını da eser üzerinde yapılan çalışmalarla edinirler. Öğrencilerimiz, “okuma defterleri” kullanarak tüm çalışmalarını bu defter üzerinde yürütürler.

Tüm sınıflarımız Türkçe dersini haftada bir kere okul kütüphanemizde kitap okuyarak geçirir. Bir eseri bu ders saatinde düzenli olarak okuyup okumadığı bizim için önemlidir. Bu nedenle de öğrencilerimiz okuma takip cetvelleri kullanırlar.

İlkokulun tüm seviyelerinde öğrencilerimize fikirlerini özgürce ve yaratıcılıkla ifade edebilmelerini sağlayan okuma projeleri gerçekleştirilmektedir. Sene başında öğrencilerimiz ve velilerimizle ayrıntılarını paylaştığımız okuma projeleri yıl boyunca devam eder.

Türkçe Bölümü her yılın ağustos ayı seminer çalışmalarında “yayınevi – öğretmen buluşması” düzenler, böylece her yıl Sınıf öğretmenleirmiz ve Türkçe öğretmenlerimiz, çocuk ve gençlik edebiyatının seçkin örneklerini inceleyerek yıl boyunca okutacakları eserleri seçme çalışmalarını yürütürler. Bu sayede okulumuzda öğrencimizin seviyesine uygun ve görece kaliteli eser seçimleri yapılır.

Ayrıca Geleneksel MEF Kitap Fuarımızda öğrencilerimiz okudukları eserlerin yaratıcılarıyla da söyleşi olanağı bulmaktadırlar. Böylece kitapla ilgili deneyimleri, farklı açılardan da tamamlanmaktadır.

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube