Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü etkinlikleri diğer eğitsel etkinlikler gibi seçilebilmekte, her dönem sonunda gruptaki öğrenci isimleri yeniden oluşturulmaktadır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü etkinlikleri eğitsel etkinliklerin yapıldığı saatlerde gerçekleştirilmektedir. İhtiyaca göre sadece Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü seçtiği öğrencilerle de etkinlik gerçekleştirilmektedir.
Düşünme Becerileri Etkinliği: Öğrencilerimizin var olan olumlu yöndeki akademik ve bilişsel potansiyellerini daha etkili kullanabilmelerine yardımcı olmak amacıyla tüm ilkokul düzeyinde yürütülen bir etkinliktir.
Bu çalışmalar öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda derinlemesine çalışmalar yapabilmelerine fırsatlar oluşturmayı hedeflemenin yanı sıra akıcı, esnek, ve orjinal düşünme, problemli durumlara ilişkin doğru karar verme ve sezgisel düşünme becerisi, hafıza, görsel-işitsel dikkat, yaratıcı yazma, gelecek tasarımcılığı, bilim ve teknoloji, eleştirel düşünme, matematik-akıl oyunları, strateji oyunları, 6 şapkalı düşünme tekniği, dikkat oyunları vb. etkinlikleri de kapsayan çalışmaları içermektedir.
Bilinçli Farkındalık Eğitimi: Bilinçli farkındalık yaşanılan anda etrafta gerçekleşenleri olabildiğince fark edebilmektir ve zihinsel, bedensel ve duygusal özgürlüğü artırır. Yapılan araştırmalar bu eğitimin benlik algısını güçlendirdiğini, pozitif bakış açısını artırdığını, dikkat kontrolünü artırarak bilişsel becerileri güçlendirdiğini, kaygıyı azalttığını, kontrol mekanizmasını artırdığını ve akranlar arasındaki agresyona olumlu katkı sağladığını göstermektedir.
Temel Yaşam Becerileri Etkinliği: Öğrencilerin çevresi ile uyumlu, toplumun istek, ihtiyaç ve beklentilerine duyarlı bireyler olarak yetişmesine katkı sağlamak amacıyla yürütülen etkinliktir.
Küçük Kaslarımı Güçlendiriyorum Etkinliği: Yazma becerilerini güçlendirmek amacıyla mozaik, kil, kuruyemiş, baklagil ve boncuklarla yürütülen bir etkinliktir.
Arkadaşlık Projesi Etkinliği: Öğrencilerimizin birbirleriyle olan ilişkilerini güçlendirmesi, kendi duygularını rahatlıkla ifade edebilme becerilerini geliştirmesi, olumlu yanlarıyla arkadaşlarına model olabilmesi, başkalarının olumlu yanlarını fark edebilmesi amacıyla gerçekleştirilen bir etkinliktir.
Arkadaşça Oyunlar Etkinliği: Çocukların hayal gücünü, yaratıcılığını, kendilerini ifade edebilme becerilerini ve arkadaşlık ilişkilerini geliştirmek, sosyal becerilerinin gelişmesine destek olmak amacıyla 1. ve 2. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen bir etkinliktir.
Duygularımı Tanıyorum Etkinliği: Duyguları tanıma, uygun bir şekilde ifade etme, empati ve duyguları yönetme konularının ele alındığı, çeşitli çalışmalarla yürütülen bir etkinliktir.
Bil-Bul Etkinliği: Öğrencilerin dikkat ve konsantrasyonlarının gelişmesine destek olmak amacıyla gerçekleştirilir.
Yaratıcı Eller Etkinliği: Öğrencilerin yaratıcılığını ve ince motor becerilerini desteklemeyi hedefleyen bir beceri geliştirme etkinliğidir.
Öfkemi Kontrol Ediyorum Etkinliği: Etkinliğimiz öğrencilerimizin öfke duygusunu nasıl sağlıklı bir şekilde yaşayacağını ve uygun bir şekilde ifade edebileceği ile ilgili çalışmalar içermektedir. Aynı zamanda etkinliğimizde öğrencilerimizin iletişim ve problem çözme becerilerine yönelik destekleyici çalışmalar da yer almaktadır.