Okuma Alışkanlığı

Okuyan Bir Birey Olma Yolunda…

Okulumuzda “okuyan birey yetiştirme” hedefimize ulaşmak için pek çok çalışma yapmaktayız. Bunlardan en önemlisi ise sürece dayalı okuma teknikleri ile “okur – yazar bireyler” yetiştirme çalışmalarımızdır. Öğrencilerimiz 1. sınıfta eli kalem tutmaya, dili kitap okumaya başlar başlamaz “okur kimliği” edinme çalışmaları içine girer. Temel hedefimiz, öğrencilerimiz okulumuzdan mezun olana kadar bu çalışmaların içinde bulunmalarıdır.

Eseri okuma, okunanlar üzerine düşünme, düşünceleri ise yazılı ve sözlü ifade etme üzerine kurgulanmış derslerimizde öğrencilerimiz okuma kazanımlarının yanı sıra dinleme, konuşma, yazma hatta dilbilgisi kazanımlarını da eser üzerinde yapılan çalışmalarla edinirler.

Tüm seviyelerimiz haftada bir Türkçe dersini okul kütüphanemizde kitap okuyarak geçirir. Bir eseri bu ders saatinde düzenli olarak okuyup okumadığı bizim için önemlidir. Bu nedenle de tüm öğrencilerimiz okuma takip cetvelleri kullanırlar. Böylece öğrencilerimizin düzenli okuma alışkanlığına sahip olmaları sağlanır.

Tüm öğrencilerimiz okudukları eserlerin toplam sayfa sayılarına göre “Kitap Kurdu Diplomaları” alırlar.

Bunun yanısıra okudukları kitapları anlama düzeyleri de değerlendirilir. Bu nedenle öğrencilerle “Okuduğunu Anlama Kartları” uygulamaları yapılır.

Ayrıca Geleneksel MEF Kitap Fuarımızda öğrencilerimiz okudukları eserlerin yaratıcılarıyla da söyleşi yapma olanağı bulmaktadırlar. Böylece kitapla ilgili deneyimleri farklı açılardan da tamamlanmaktadır.”

Bizi Takip Edin

InstagramLinkedinYouTube